Ruimte geven. Grenzen stellen.
Lid worden Inloggen
Woonplaats Maastricht, Limburg

Erik Becker

• Kandidaat #16
Woonplaats Maastricht, Limburg

Erik Becker, geboren en getogen in de Randstad, heeft zijn thuis gevonden in Maastricht, waar hij al zestien jaar woont na een periode in Frankrijk en Italië. Met een achtergrond in engineering zet hij zich graag in voor het vinden van innovatieve oplossingen voor complexe vraagstukken.

Als marketeer heeft hij in het internationale bedrijfsleven bijgedragen aan nieuwe producten die niet alleen de bedrijfsresultaten verbeterden, maar ook een positieve impact hadden op het milieu en sociale rechtvaardigheid. Zo heeft hij samengewerkt met een Zuid-Afrikaanse startup aan een betaalbare hartklep die in een eenvoudig veldhospitaal kan worden geïmplanteerd.

In Europa wil hij zich inzetten voor de versterking van de interne markt, waarbij innovatie en ondernemerschap worden gestimuleerd door effectieve regelgeving. Als liberaal gelooft hij dat een echte vrije markt alleen kan bestaan bij de gratie van stevige regulering. Het verbeteren van onze concurrentiepositie maakt Europa minder afhankelijk van buitenlandse machten, vooral op cruciale thema’s zoals gezondheid en energie.

Bekijk andere mensen

Bekijk onze mensen

Blijf op de hoogte.

Word lid van onze nieuwsbrief.

Confidental Infomation