profile-avatar

Micky Adriaansens.

Eerste Kamerlid

Micky Adriaansens (Schiedam, 1964) behaalde haar diploma aan het Gemeentelijk Gymnasium te Hilversum, waarna ze Rechten en BMG studeerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Micky was werkzaam als advocate, adviseur en later als bestuurder in de gezondheidszorg. Zij is tevens actief als toezichthouder in o.a. zorg en financiële dienstverlening. Zij is momenteel directievoorzitter van TwynstraGudde en commissaris bij PGGM. Sinds 2019 zit Micky voor de VVD in de Eerste Kamer.

Waarom zit je in de politiek?
Om iets te kunnen bijdragen aan dit mooie land. Om te zorgen dat meer mensen kunnen profiteren van de welvaart die we hebben, nu en in de toekomst. En om te zorgen dat de mensen die steun of zorg nodig hebben dat op een menswaardige manier krijgen.

Wat is er zo belangrijk aan de Eerste Kamer?
In de Eerste Kamer wordt, los van de hectiek van de politieke actualiteit, nagedacht en gedebatteerd over wetgeving. De Eerste Kamer is meer dan een laatste toets op een wet; de vragen van Eerste Kamerleden leiden vaak tot verduidelijking van wetgeving.

Wat wil je bereiken op het gebied van volksgezondheid?
In de zorg streef ik naar minder regels en als er toch regels gesteld moeten worden, dan moeten die regels bijdragen aan een beter functionerend zorgstelsel. Ik wil het vertrouwen in artsen en andere zorgverleners vergroten, hen meer ruimte geven en ons minder laten leiden door incidenten.

Hoe zou je jezelf in één zin omschrijven?
Ik ben communicatief, ik wil graag dingen begrijpen en beter maken.

Nooit meer op vakantie of nooit meer werken?
Tja, dan wordt het nooit meer vakantie…