Woonplaats Den Haag, Zuid-Holland

• Lijsttrekker Europese verkiezingen
Woonplaats Den Haag, Zuid-Holland

Malik Azmani is geboren en getogen in Heerenveen als zoon van een Friese moeder en een Marokkaanse vader. Hij studeerde rechten in Groningen. In 2010 werd Malik verkozen als Tweede Kamerlid. Dat combineerde hij tot 2014 met het raadslidmaatschap in de gemeente Ommen. In zijn 9 jaar als Kamerlid hield Malik zich bezig met de thema´s migratie en veiligheid. Malik is kandidaat-lijsttrekker voor de Europese verkiezingen in 2024.

Malik is sinds 2019 fractievoorzitter van de VVD-delegatie en eerste vice-fractievoorzitter van Renew Europe en heeft zich sindsdien hard ingezet voor een sterk Europa op het wereldtoneel. Hij heeft zich onder andere ingespannen om tot nieuwe migratieafspraken te komen op Europees niveau en afspraken te maken met derde landen. Daarnaast heeft hij zich hard gemaakt voor stevige Europese sancties richting Rusland en steun aan Oekraïne. Tenslotte heeft hij samen met de Europese liberalen een rechtstaatmechanisme afgedwongen, waarmee EU-landen die de rechtstaat schenden kunnen worden gekort op Europese fondsen.

Volg Malik op social media om te zien wat hij allemaal doet in het Europees Parlement voor een sterker Nederland in Europa!

Meer info?

Bekijk andere mensen