Ruimte geven. Grenzen stellen.
Lid worden Inloggen

Je gezondheid geeft je vrijheid. We willen dat iedereen aan zijn of haar gezondheid kan werken. De overheid is er om je aan te moedigen, niet om je voor te schrijven hoe je moet leven.

Sporten en bewegen is gezond en helpt je om fit te blijven. Bovendien ontmoet je dankzij sport nieuwe mensen. We willen dat sportverenigingen en het onderwijs nauw gaan samenwerken, zodat kinderen in aanraking komen met sport, beweging en het verenigingsleven. We willen sport- en beweegprogramma’s voor senioren, zodat zij ook betrokken raken bij het verenigingsleven.

Gezond leven is ook gezond eten. We maken bindende afspraken met producenten en supermarkten over het gezonder maken van voeding. Marketing van ongezonde producten gericht op kinderen beperken we.

Bij het terugdringen van roken, overgewicht en overmatig alcoholgebruik willen we dat er gerichte maatregelen worden genomen, met de focus op groepen die extra risico lopen.

Blijf op de hoogte.

Word lid van onze nieuwsbrief.

Confidental Infomation