Stage VVD Internationaal

• 32 uur
  • Den Haag

Heb jij een hart voor het liberalisme en belangstelling voor internationale politiek? Solliciteer dan nu! VVD Internationaal is op zoek naar een stagiair(e) voor de periode van september 2024 tot 1 februari 2025.

VVD Internationaal en het Algemeen Secretariaat

Als young professional kom je terecht in een jong en dynamisch team op ons bruisende Algemeen Secretariaat (partijbureau) in Den Haag. Hier zetten we ons vol trots, energie en een flinke dosis humor in voor onze prachtige club. Van opleidingen tot communicatie, campagnes en (leden)administratie, bij ons vind je alle ingrediënten voor een succesvolle carrière. En laten we vooral niet vergeten dat we de broedplaats zijn voor politiek talent.

VVD Internationaal voert namens de VVD het SHIRAKA en MATRA-Politieke Partijenprogramma van het Ministerie van Buitenlandse Zaken uit. Deze programma’s beogen maatschappelijke transformatie in de Balkan, Oost-Europa, de Kaukasus en de Arabische wereld (MENA) te bewerkstelligen door projecten in de vorm van trainingen voor politieke partijen (capacity building) en voor jonge potentiële politici (liberale academies). Daarnaast onderhoudt VVD Internationaal contacten met de Europese Liberale Partij ALDE en Liberal International en voert zij draagvlakactiviteiten uit in Nederland op het gebied van internationale samenwerking.

Wie ben jij?

• Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD;

• Je hebt kennis van de Europese en internationale politiek en bent bereid je te verdiepen in de politieke situatie in Oost-Europa en de Arabische wereld;

• Je hebt gevoel voor internationale en politieke betrekkingen;

• Je bent bij voorkeur student met een academische opleiding in de richting van internationale betrekkingen, politicologie, bestuurskunde en/of (internationaal) recht;

• Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;

• Je bent creatief, zelfstandig, resultaatgericht, hulpvaardig en accuraat;

• Je bent flexibel qua werktijden;

• Je bent bereid om te reizen naar onze partnerlanden en reislustig.

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) bij VVD Internationaal werk je mee aan diverse projecten en activiteiten. Denk hierbij aan ondersteuning bij één (of meerdere) project(en) met een van onze liberale partners in Oost-Europa, de Westelijke Balkan, de Kaukasus of het Midden-Oosten en Noord-Afrika, eventueel via ondersteuning ter plekke. Bereid je voor op een afwisselende en veelzijdige meewerkstage. Wat je precies gaat doen kan elke dag anders zijn.

Wat haal jij uit je stage?

Bij de VVD ga je hard werken. Niet alleen aan een beter Nederland maar ook aan jezelf. Je werkt in een jong team in een gezellige en uitdagende omgeving. Daarnaast heb je natuurlijk de kans om een heel interessant (internationaal) netwerk op te bouwen. Je gaat 32 uur per week aan de slag en krijg je daarnaast de kans om mee te gaan op werkbezoeken in het buitenland. Je krijgt een stagevergoeding van €500.- per maand.

Enthousiast?

Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan je motivatiebrief (max 1 A4), een filmpje waarin je jezelf in 30 seconden presenteert en je CV naar [email protected] vóór zondag 18 mei 2024. Voor vragen kun je terecht bij Bas van den Berg: [email protected]