nieuws-image
1 juni 2021

Wie schreven geschiedenis binnen de VVD?

Stukje geschiedenis! De VVD is sinds de oprichting een partij waarbij vrijheid en democratie hoog in het vaandel staan. Daarom groeide de VVD uit tot een grote volkspartij. Elk VVD-lid draagt daaraan bij. Maar er zijn een paar mensen die niet alleen de VVD, maar heel Nederland in beweging kregen. Die stellen we graag aan je voor. Klik op de namen om meer over hen te lezen!

Doe ook met ons mee! Word lid!

Pieter Oud

Precies een eeuw nadat Nederland een nieuwe grondwet kreeg werd de VVD opgericht. Dit was in 1948 onder leiding van Pieter Oud. Hij bouwde aan een sterk en optimistisch liberaal verhaal voor Nederland. Net zoals wij nu nog steeds doen.
De VVD bleef groeien tot een grote volkspartij.

Lees HIER het profiel van Pieter Oud.

Haya van Someren

In 1959 werd Haya van Someren het jongste vrouwelijke Tweede Kamerlid van dat moment. Later werd zij partijvoorzitter en steeg het aantal VVD-leden van 30.000 naar 80.000.

Lees HIER het profiel van Haya van Someren.

Frits Bolkestein

In de jaren ’90 werd Frits Bolkestein leider van de partij, en onder hem trad de VVD toe tot het eerste paarse kabinet. Frits Bolkestein zat in de politiek om de problemen van Nederlanders op te lossen en ons land nog mooier te maken. Hij liet zich de mond niet snoeren.

Lees HIER het profiel van Frits Bolkestein.

Neelie Kroes

Grote bedrijven moeten iets terug doen voor de samenleving. Neelie Kroes maakte zich daar vanaf 2004 al hard voor. Vandaag de dag besteedt de VVD nog steeds veel aandacht aan wederkerigheid en aan een sterke overheid die optreedt als marktmeester. Neelie Koers is misschien wel de verpersoonlijking van die visie.

Lees HIER het profiel van Neelie Kroes.

Doe ook mee met de VVD! Klik HIER om lid te worden!

Word lid. Doe mee!