Ruimte geven. Grenzen stellen.
Lid worden Inloggen

HJ Schoo-lezing door Dilan Yeşilgöz-Zegerius

12 september 2022
HJ Schoo-lezing door Dilan Yeşilgöz-Zegerius

Minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yeşilgöz-Zegerius houdt maandagavond 12 september de HJ Schoo-lezing. De HJ Schoo-lezing is een eerbetoon aan de journalist HJ Schoo en geldt als de officieuze opening van het politiek jaar. Al enkele VVD’ers gingen Dilan voor, waaronder Frits Bolkestein, Mark Rutte en Edith Schippers.

Helaas zijn de kaarten voor de HJ Schoo-lezing al uitverkocht, maar het is nog mogelijk om jezelf aan te melden voor de wachtlijst. Dat kan via deze link.

Dilan Yeşilgöz-Zegerius in het kort
Dilan Yeşilgöz-Zegerius is geboren in de Turkse hoofdstad Ankara en op 8-jarige leeftijd kwam ze als politiek vluchteling naar Nederland. Haar ouders moesten het land verlaten vanwege hun strijd voor de Koerden, vakbondsrechten, vrouwen en andere minderheden.

Dilan studeerde sociaal-culturele wetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam. In diezelfde stad werd ze raadslid en zette ze zich o.a. in voor de strafbaarstelling van straatintimidatie van vrouwen en Lhbti’ers. In 2017 werd ze Kamerlid voor de VVD en sprak ze zich uit tegen discriminatie en antisemitisme. Sinds 10 januari 2022 is ze minister van Justitie en Veiligheid.
HJ Schoo-lezing - Dilan Yeşilgöz-Zegerius

Blijf op de hoogte.

Word lid van onze nieuwsbrief.

Confidental Infomation