Inloggen Lid worden

Q&A – Nieuwe manier van inloggen op MijnVVD

Wat als ik de melding krijg dat er geen account is gevonden met dit e-mailadres of wachtwoord?

Controleer eerst of je het juiste e-mailadres gebruikt. Dat is het adres waarop je de e-mail met de nieuwe inloggegevens hebt ontvangen.

Als het e-mailadres klopt, klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ zodra je wordt gevraagd je wachtwoord in te voeren. Je ontvangt daarna een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hoe werkt het inloggen met mijn nieuwe inloggegevens en wachtwoord?

In de activatie-e-mail die je hebt ontvangen, staat welk e-mailadres je moet gebruiken om in te loggen op MijnVVD. 

In diezelfde e-mail vind je ook een tijdelijk wachtwoord. 

Log in met dat tijdelijke wachtwoord en maak vervolgens direct een nieuw persoonlijk wachtwoord aan. Gebruik hierbij niet je oude wachtwoord van de vorige versie van MijnVVD. Het oude systeem en wachtwoord zijn niet meer actief. 

Je nieuwe wachtwoord moet minimaal acht tekens lang zijn en bestaan uit ten minste drie van de volgende vier categorieën: 

Hoofdletters 

Kleine letters 

Cijfers 

Symbolen 

Ben je het tijdelijke wachtwoord kwijt of werkt het niet meer? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te maken. 

 

Wat gaat er veranderen?

Vanaf donderdag 16 oktober krijgen alle gebruikers een nieuwe inlog voor MijnVVD. Je ontvangt hierover automatisch een e-mail met instructies.

Iedereen moet daarna opnieuw inloggen om het account te activeren. Doe dit zo snel mogelijk, zodat je toegang houdt tot MijnVVD.

Wat is er nieuw aan het inloggen?

We stappen over op een veiligere manier van inloggen met tweestapsverificatie (2FA). Dat betekent dat je naast je gebruikersnaam en wachtwoord ook een extra verificatiecode moet invoeren. Deze code ontvang je per e-mail.

Wat is 2FA precies?

2FA staat voor tweefactorauthenticatie. Het is een extra beveiligingslaag die voorkomt dat iemand zomaar kan inloggen met jouw wachtwoord. Zelfs als iemand je wachtwoord weet, kan diegene niet inloggen zonder de extra code die alleen jij ontvangt.

Waarom is dit nodig?

De VVD gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens. Door 2FA te gebruiken verkleinen we de kans op misbruik of ongeoorloofde toegang. Dit is inmiddels de standaard bij vrijwel alle grote organisaties en zorgt ervoor dat jouw gegevens beter beschermd zijn.

 

Wat betekent dit voor mij?
  • Je logt in met een uniek e-mailadres dat aan jouw lidmaatschap is gekoppeld.
  • Gezamenlijke of gedeelde e-mailadressen kunnen niet meer worden gebruikt.
  • Het e-mailadres kan alleen worden aangepast via de ledenadministratie.
  • Je kunt je wachtwoord voortaan zelf eenvoudiger resetten.
  • MijnVVD blijft verder hetzelfde achter de inlog, alleen het inloggen verandert.
  • Deze nieuwe manier van inloggen is veiliger en beter afgestemd op onze andere digitale systemen.
Wat is SSO en wat heb ik eraan?

Met deze nieuwe inlog kun je straks ook gebruikmaken van Single Sign-On (SSO). Dat betekent dat je met één inlog via MijnVVD ook toegang kunt krijgen tot andere VVD-systemen en toepassingen, zonder opnieuw te hoeven inloggen.

Zo zorgen we ervoor dat je in de toekomst met één veilig account kunt werken binnen verschillende onderdelen van de VVD.

 

Welke eisen zitten er aan mijn wachtwoord?

Wachtwoorden moeten ten minste acht tekens lang zijn en minimaal drie van de volgende categorieën bevatten: hoofdletters, kleine letters, cijfers en symbolen.

Een sterk wachtwoord helpt om je account goed te beschermen.

 

Hoe kan ik het e-mailadres van mijn account veranderen?

Wil je het e-mailadres aanpassen waarmee je inlogt? Neem dan contact op met:

Waar kan ik terecht met vragen of problemen?

Heb je vragen of lukt het inloggen niet? Neem dan contact op met [email protected]. We helpen je graag verder.

Confidental Infomation