Transparantie online adverteren

Bij de VVD zijn we open over waar en waarom we digitaal adverteren. Met onze boodschap willen we – net als met een advertentie in de krant of op posters in bushokjes – veel mensen bereiken.
Met de opkomst van sociale media en de bijbehorende advertentiemogelijkheden bereiken we een gedeelte van onze achterban ook online. Dat doen we door dagelijks op de verschillende kanalen berichten te plaatsen en soms ook door van bepaalde berichten advertenties te maken.

Advertenties

We adverteren momenteel op Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube en Google om zo mensen te bereiken die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in onze boodschap. Deze kanalen hebben advertentiebibliotheken opgesteld voor politieke partijen om te laten zien wat er geadverteerd wordt. Daarin kun je onze advertenties terugvinden, hoeveel geld er globaal per advertentie is uitgegeven en hoeveel mensen er per leeftijdscategorie, geslacht en locatie zijn bereikt. Dat gebeurt vanzelfsprekend binnen alle wettelijke kaders.

Bekijk hier de advertentiebibliotheek van Facebook en Instagram.
Bekijk hier de advertentiebibliotheek van YouTube en Google.

Facebook- en Snapchatpixel