Leraren zijn de motoren van het onderwijs.

Leraren

Leraren zijn de motoren van het onderwijs. Wij willen dat leraren voortdurend aan hun eigen kennis en vaardigheden blijven werken. Daar hoort een jaarlijks functioneringsgesprek bij, waarin ook de ervaringen van leerlingen worden gebruikt. Goede leraren, die het beste uit hun klassen halen, verdienen dan ook meer waardering, bijvoorbeeld in de vorm van een hoger salaris of een extra bonus.

Wij willen de pabo’s en lerarenopleidingen verbeteren, zodat leraren beter voorbereid voor de klas komen te staan. Beginnende leraren verdienen een betere begeleiding. En de toelating voor deze opleidingen moet streng blijven, want slechte leraren accepteren we niet.

Concept-verkiezingsprogramma

We hebben een nieuw concept-verkiezingsprogramma. Daarom kan het zijn dat sommige standpunten op de VVD-website gaan veranderen. De leden hebben daar eind november het laatste woord over. Het nieuwe conceptprogramma voor de periode 2021-2025 vind je HIER.

Heb je een vraag over leraren?