Onno Hoes bestuurskandidaat partijvoorzitter

1 juli 2022
Onno Hoes

Onno Hoes bestuurskandidaat partijvoorzitter

Met het vertrek van Christianne van der Wal als partijvoorzitter is er een vacature ontstaan binnen het hoofdbestuur. Conform de reglementen is tijdens de Algemene Vergadering op 11 juni jl. de procedure om te komen tot een nieuwe partijvoorzitter en het profiel, dat is aangevuld met een amendement, vastgesteld door de leden.

De eerste stap was het selecteren van een kandidaat-partijvoorzitter die namens het hoofdbestuur voorgedragen zal worden. De vacature stond open voor ieder lid van onze partij. Vijf geïnteresseerden hebben zich gemeld bij de selectiecommissie. De commissie kijkt terug op mooie gesprekken met bevlogen mensen met een groot hart voor de VVD.

Voordracht vanuit het hoofdbestuur
Op basis van het door de leden vastgestelde profiel, de gevoerde gesprekken en de uitdagingen die voor ons liggen, draagt het hoofdbestuur met veel plezier Onno Hoes voor als kandidaat-partijvoorzitter. Onno is een ervaren bestuurder met veel kennis over en ervaring in de vereniging en hij beschikt over een ijzersterk politiek-bestuurlijk cv. Dit maakt hem uitermate geschikt om de rol van partijvoorzitter te vervullen en de VVD in de komende jaren verder te brengen. Onno Hoes: “Ik ben vereerd met de voordracht. In de komende jaren zal het nog belangrijker zijn om intensief contact met onze leden en kiezers te hebben. Dat proces wil ik als voorzitter graag faciliteren en leiden.”

Proces
Ledenvergaderingen van regio’s, lokale netwerken en thematische netwerken hebben van 2 juli t/m 14 september a.s. de mogelijkheid om ook een kandidaat-partijvoorzitter voor te dragen.

Op 15 september a.s. zal het hoofdbestuur bekendmaken of er meer kandidaten zijn. In het geval van meerdere kandidaten volgt er van 15 september t/m 29 september a.s. een campagneperiode. Daarna zal een ledenraadpleging worden georganiseerd van 30 september t/m 14 oktober a.s. om te bepalen wie de nieuwe partijvoorzitter wordt.

Alleen voor pers: voor meer informatie over het proces kunnen vragen gericht worden aan het partijbureau, op het telefoonnummer 06-12095624