Thematisch netwerk
Justitie en Veiligheid

Veiligheid is voorwaarde voor vrijheid. Dat is een van de fundamenten van de VVD. In een zich snel ontwikkelende samenleving dagen veiligheidsvraagstukken ons doorlopend uit om daar effectief beleid tegen over te stellen. Het thematisch netwerk J&V beoogt werkende oplossingen uit de praktijk voor onze leden te ontsluiten. Door relevante raadvragen en moties, amendementen en evaluaties rond het thema veiligheid tussen alle woordvoerders uit te wisselen en inzichtelijk te maken ontstaat collectief kapitaal.

Daarnaast kan het netwerk fungeren als klankbord voor onze woordvoerders veiligheid in de Tweede Kamer.
Alle relevante veiligheidsvraagstukken die onder het Ministerie van Justitie en Veiligheid vallen komen eerst in deelnetwerken aan de orde en daarna netwerk breed. Ter inspiratie worden grootschalige bijeenkomsten georganiseerd waarvoor aansprekende deskundigen en beleidsmakers worden uitgenodigd.

Ben je woordvoerder veiligheid, ben je werkzaam of heb je ervaring in de veiligheidsketen of bij een crisisorganisatie? Wil jij ook dat de VVD echt het verschil maakt op dit thema? Meld je dan aan bij dit thematische netwerk, doe mee en maak Nederland nog veiliger.

Contact: secretaris@jenv.vvd.nl

Meer weten? Klik hier voor de website.

Aanmelden? Klik hier

In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Heb je een vraag? App ons!