De publieke omroep wordt betaald van belastinggeld.

Publieke omroep

De publieke omroep wordt betaald van belastinggeld. We willen dat daar zorgvuldig mee wordt omgegaan. Dat betekent dat de publieke omroep zich richt op programma’s die passen bij de kerntaken: nieuws en educatie en bij nationale gelegenheden ook sport en cultuur. Wij hebben ervoor gezorgd dat de publieke omroep meer gaat samenwerken met regionale en lokale media. NPO3 krijgt daardoor een regionaal karakter. De neiging om pure amusementsprogramma’s te maken moet afgelopen zijn, die kunnen commerciële omroepen ook wel maken.

De belastingbetaler heeft er recht op om te zien wat er met zijn of haar geld is gebeurd. Daarom willen we dat de publieke omroep laat zien of de doelen zijn bereikt. Wij hebben er ook voor gezorgd dat er een ombudsman voor de publieke omroep komt.

De publieke omroep is er voor alle tv-kijkers en niet alleen voor de leden van omroepen. Omroepen hebben daarom minder leden nodig om in het bestel te mogen blijven. Het aantal leden wordt ook minder bepalend voor het budget van een omroep.

We zijn benieuwd naar jouw mening over de publieke omroep.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Heb je een vraag over de publieke omroep?