Elk land ter wereld moet in actie komen.

Klimaat

Nederland werkt nationaal en internationaal hard om onze CO2-uitstoot te verminderen en zo klimaatverandering tegen te gaan. Wij hebben een Klimaatakkoord gesloten en wij houden ons aan de internationale afspraken die in Parijs zijn gemaakt. Maar Nederland kan niet in zijn eentje klimaatverandering tegenhouden. Wij veroorzaken slechts 0,4 procent van de wereldwijde CO2-uitstoot. Als we die uitstoot echt willen verminderen, is het noodzakelijk dat elk land ter wereld in actie komt.

Bij het uitvoeren van de afspraken die we hebben gemaakt, hebben wij oog voor de gevolgen van Nederlanders. Huizenbezitters, automobilisten, boeren en andere ondernemers: iedereen wil graag bijdragen aan het bestrijden van klimaatverandering. Maar iedereen wil ook gewoon zijn of haar leven kunnen blijven leiden.

Behalve het uitvoeren van de afspraken kan ons land een waardevolle bijdrage leveren aan de wereldwijde aanpak van het klimaatprobleem. Nederlandse bedrijven, wetenschappers en andere mensen hebben namelijk veel kennis op het gebied van landbouw en water.

Wat vind jij hiervan?
Denk en beslis mee tijdens de Thematische Netwerken van de VVD. Hier bepalen de leden samen met bewindspersonen, Kamerleden en experts de koers van ons land: Ik doe mee.

Heb je een vraag over het klimaat?