Makkelijker een hypotheek voor starters en zzp'ers.

Hypotheken

Schulden moeten worden terugbetaald. Wie hypotheekrenteaftrek wil krijgen, lost zijn of haar hypotheek daarom gewoon af. De aftrek wordt heel geleidelijk afgebouwd, zodat er straks één tarief is. Op die manier zorgen we dat de hypotheekrenteaftrek ook in de toekomst kan blijven bestaan. De opbrengst daarvan geven we terug, door de inkomensbelasting omlaag te brengen. Onder aan de streep gaan huiseigenaren er dus niet op achteruit.

Wij willen dat starters en zzp’ers makkelijker een hypotheek kunnen krijgen. Banken moeten daarom minder star zijn en meer naar het perspectief van deze mensen kijken. Zij gaan in de toekomst namelijk waarschijnlijk een stuk meer verdienen.

Concept-verkiezingsprogramma

We hebben een nieuw concept-verkiezingsprogramma. Daarom kan het zijn dat sommige standpunten op de VVD-website gaan veranderen. De leden hebben daar eind november het laatste woord over. Het nieuwe conceptprogramma voor de periode 2021-2025 vind je HIER.

Heb je een vraag over hypotheken?