Vacature
Stagiair(e) VVD Internationaal

VVD Internationaal zoekt een nieuwe stagiair(e) van 3 februari tot en met 26 juni. Hart voor het liberalisme en geïnteresseerd in internationale politiek? Solliciteer dan nu!

VVD Internationaal en het Algemeen Secretariaat

Het Algemeen Secretariaat in Den Haag is de motor van de VVD. Er werken ongeveer 20 mensen die ervoor zorgen dat onze politici hun tijd volledig kunnen besteden aan het verbeteren van Nederland. Het Algemeen Secretariaat organiseert bijvoorbeeld de jaarlijkse landelijke bijeenkomsten en de verkiezingscampagnes, ondersteunt alle vrijwilligers van de VVD en leidt onze toekomstige politici op.

VVD Internationaal voert namens de VVD het MATRA-Politieke Partijenprogramma van het Ministerie van Buitenlandse Zaken uit. Dit programma beoogt maatschappelijke transformatie in de Balkan, de Kaukasus en de Arabische wereld (MENA) te bewerkstelligen door projecten in de vorm van trainingen voor politieke partijen (capacity building). Daarnaast onderhoudt VVD Internationaal contacten met de Europese Liberale Partij ALDE en Liberal International en voert zij draagvlakactiviteiten uit in Nederland op het gebied van internationale samenwerking.

Wie ben jij?

• Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD;
  • Je hebt kennis van de Europese en internationale politiek en bent bereid je te verdiepen in de politieke situatie in Oost-Europa en de Arabische wereld;
  • Je hebt gevoel voor internationale en politieke betrekkingen;
  • Je bent bij voorkeur student met een academische opleiding in de richting van internationale betrekkingen, politicologie, bestuurskunde en/of (internationaal) recht;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent creatief, zelfstandig, resultaatgericht, hulpvaardig en accuraat;
  • Je bent flexibel qua werktijden;
  • Je bent bereid om te reizen naar onze partnerlanden en reislustig.

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) bij VVD Internationaal werk je mee aan diverse projecten en activiteiten. Denk hierbij aan ondersteuning bij één (of meerdere) project(en) met een van onze liberale partners in Oost-Europa, de Westelijke Balkan, de Kaukasus of het Midden-Oosten en Noord-Afrika, eventueel via ondersteuning ter plekke. Bereid je voor op een afwisselende en veelzijdige meewerkstage. Wat je precies gaat doen kan elke dag anders zijn.

Wat haal jij uit je stage?

Bij de VVD ga je hard werken. Niet alleen aan een beter Nederland maar ook aan jezelf. Je werkt in een jong team in een gezellige en uitdagende omgeving. Daarnaast heb je natuurlijk de kans om een heel interessant (internationaal) netwerk op te bouwen. Je gaat 32 uur per week aan de slag en je krijgt een stagevergoeding van €300 per maand. Er is geen reiskostenvergoeding.

Enthousiast?

Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan  je motivatiebrief (max 1 A4), een filmpje opgenomen met je smartphone waarin je jezelf in 30 seconden presenteert en je CV internationaal@vvd.nl vóór 8 december 2019. De gesprekken vinden plaats in de week van 16 december 2019.

Voor vragen kan je terecht bij Gijs Houben of Debbie van de Wijngaard, International Officers VVD Internationaal, via internationaal@vvd.nl.

Heb je een vraag over deze vacature?