Stagiaire Communicatie & Social media VVD Delegatie Europees Parlement

Werken in het hart van de Europese democratie

De VVD-delegatie in het Europees Parlement zoekt communicatie & mediaversterking! Als stagiaire communicatie & social media voor de VVD in het Europees Parlement werk je midden in het hart van de Europese politiek in Brussel. Geen dag is hetzelfde en elke dag werk je met ons samen om Europa en Nederland nog vrijer, veiliger en welvarender te maken.

Waar mag ik me mee bezig houden?

We zijn op zoek naar een veelzijdige stagiaire die zich thuis voelt in een internationale werkomgeving waar snel geschakeld wordt. Bovendien zijn we op zoek naar iemand die wel raad weet met de laatste trends op het gebied van social media om het werk van de VVD-delegatie in het Europees Parlement op de kaart te zetten.

En wat doe ik dan precies?

• Je helpt onze beleidsmedewerkers en Europarlementariërs in de aanpak en voorbereiding van hun communicatie, social media content & events.
  • Daarvoor ga je vaak met Europarlementariërs mee naar events, vergaderingen of werkbezoeken, om te zorgen dat hun werk goed zichtbaar is voor mensen in Nederland.
  • Je schrijft teksten, maakt video’s, fotomateriaal en andere content.

Waar moet ik aan voldoen?

• Je hebt een hbo of WO werk- en denkniveau.
  • Je bent creatief en houdt van het maken van content voor social en online media. Je hebt ervaring met foto en videobewerking. Voor het organiseren van events draai jij je hand niet om.
  • Je volgt trends op gebied van social media op de voet en vindt het leuk om nieuwe dingen uit te proberen.
  • Je hebt sterke communicatievaardigheden en een vlotte schrijfstijl. Je kunt ingewikkelde onderwerpen gemakkelijk vertalen naar een communicatieboodschap bestemd voor een breed publiek. Je schrijft vlot en foutloos Nederlands en Engels.
  • Je leest graag de kranten en hebt interesse voor (Europese) politiek.
  • Je houdt van een drukke werkomgeving, waar verzoeken vaak gelijktijdig binnenkomen, en kunt dan gemakkelijk overzicht bewaren.
  • Je bent sociaal aangelegd, en maakt makkelijk contact met mensen.
  • Je voelt je thuis bij de standpunten van de VVD.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden je een unieke en super leerzame stageplek in een internationale werkomgeving, waarin je kunt rekenen op veel afwisseling en verantwoordelijkheden. Je werkt samen met een jong team enthousiaste mensen. We bieden een competitieve stagevergoeding en goede arbeidsvoorwaarden. De stageperiode loopt van september 2021 tot eind januari 2022.

Waar kan ik solliciteren?

Ben je enthousiast? Stuur dan je motivatiebrief en cv naar jan.huitema@ep.europa.eu en marguerite.overbeek@ep.europa.eu onder vermelding van “Sollicitatie communicatiestage + jouw naam”. Ook voor vragen kun je hier terecht.

Reageren kan tot en met vrijdag 9 juli 2021 als je geïnteresseerd bent en ons VVD-team in Europa wilt komen versterken!