Stage voorlichting Tweede Kamerfractie

Werken voor de grootste partij van Nederland? Van achter de schermen zien hoe het er in ‘politiek Den Haag’ aan toegaat? Wij zoeken een slimme en hardwerkende liberaal die van 1 september 2021 t/m 31 januari 2022 aan de slag gaat.

Van dichtbij maak je mee wat er in de Tweede Kamer gebeurt. Je ondersteunt de VVD-fractie daarbij in communicatie naar buiten en informatievergaring. Daarnaast krijg je alle gelegenheid hoe het er achter de schermen bij een politieke partij aan toegaat en kan je in overleg meekijken bij Kamerleden.

Wat ga je doen?

Je houdt dagelijks het politieke nieuws bij en rapporteert daarover aan de voorlichters en aan de hele VVD-fractie. Je bent ook het eerste aanspreekpunt voor publiek dat vragen heeft over of reageert op VVD-standpunten. De signalen die je oppikt uit je contact met kiezers vertaal je in heldere adviezen. Ook krijg je alle gelegenheid om mee te kijken en eventueel mee te lopen met de voorlichters. Het is maar net hoe jij je stage invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit.
Daarnaast werk je nauw samen met ons online team. Samen met hen beheer je de social media kanalen van de VVD en denk je mee over hoe we online onze boodschappen het beste kunnen overbrengen.

Profiel

Je volgt een HBO- of academische opleiding. De richting maakt ons niet zo veel uit. Het belangrijkste is dat je een politieke junkie bent en je kunt je vinden in het liberale gedachtengoed. Je ziet jezelf werken in een ondersteunende rol en vervult deze op proactieve en zeer discrete wijze. Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en –tijden kunnen wijzigen, is voor jou geen probleem, want ’s morgens ben je net zo enthousiast als ’s avonds! Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden. Je hebt een dikke huid, kunt verbaal tegen een stootje en staat je mannetje/vrouwtje.

Voorwaarden

Je ontvangt een stage- en reiskostenvergoeding. De VVD Tweede Kamerfractie kent formeel een 36-urige werkweek.

Solliciteren

Meer informatie over de functie kun je verkrijgen bij Arjen Zegers, voorlichter, 070 318 29 77. Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun per e-mail richten aan: VVD-fractie Tweede Kamer, t.a.v. A. Zegers: a.zegers@tweedekamer.nl

Heb je een vraag over deze stage? App ons!