Stage Opleiding & Talentmanagement

Het Algemeen Secretariaat is het organisatorisch en administratief centrum van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie (VVD). Het secretariaat, dat gevestigd is in het Thorbeckehuis te Den Haag, bestaat uit ongeveer 25 medewerkers die het Hoofdbestuur en de partij dagelijks ondersteunen bij taken op het gebied van verenigingszaken, organisatie, strategie, communicatie en opleiding & talentmanagement. Voor het cluster Opleiding & Talentmanagement zijn we per direct voor een periode van 6 maanden, op zoek naar een:

Stagiair(e) Opleiding & Talentmanagement (voor 4 dagen per week)

Opleiding & Talentmanagement
Hoewel training en talentontwikkeling nadrukkelijk vallen onder de eigen verantwoordelijkheid, betekent dit niet dat dit niet ondersteund kan worden. Daarom heeft de VVD ervoor gekozen om talentmanagement hoog op de agenda te zetten. De VVD wil als intermediair fungeren tussen de individuele maatschappelijke betrokkenheid en het publieke belang. De VVD staat voor de juiste persoon op de juiste plaats in het belang van de publieke zaak. De Haya van Somerenstichting (Haya) is een belangrijke schakel tussen de VVD en haar talent. De Haya is het opleidingsinstituut van de VVD en biedt een breed scala opleidingen en trainingen aan voor VVD-leden, politici en bestuurders.

Wat ga je doen?
Als stagiair(e) bij Opleiding & Talentmanagement werk je mee aan het reilen en zeilen omtrent de ontwikkeling van talent binnen de VVD. Je draagt bij aan het in kaart brengen en inzetten van talent. Als onderdeel van het team word je betrokken bij de werving en selectie van kandidaten voor de verkiezingen van de Provinciale Staten, Eerste Kamer en het Europees Parlement. Daarnaast denk en werk je actief mee aan het verder professionaliseren van het opleidingsbeleid van de grootste politieke partij van Nederland. Je werkt samen met veel politici, bestuurders en andere professionals die de Haya bijstaan met raad en daad. Tevens bied je ondersteuning bij de organisatie rondom lokale en landelijke (trainings)bijeenkomsten.

Gezien de grootte van ons team, ben je bereid allerlei taken (proactief) op te pakken. Of het nou gaat om het ontvangen van gasten, het verwerken van cv’s en beoordelingen in de database of het verder vormgeven van de website, niets is jou te gek. Tevens bieden wij je de mogelijkheid om te kunnen participeren in allerlei gave projecten, omdat wij het belangrijk vinden dat ook jij je verder ontwikkelt.

Wie ben jij?

• Je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD;
  • Je hebt bij voorkeur een HBO- of academische achtergrond;
  • Je gaat uiterst zorgvuldig om met vertrouwelijke informatie;
  • Je hebt er plezier in om te helpen met verschillende opleidings- en talenttrajecten;
  • Je wilt zelf ook graag werken aan je persoonlijke groei en ontwikkeling;
  • Je vindt het fijn om vrijheid en verantwoordelijkheid te krijgen en kan zelfstandig werken aan projecten;
  • Je kunt echter ook werken met een team;
  • Je bent vindingrijk en hebt vernieuwende ideeën om ons opleidingsinstituut verder te promoten;
  • Je bent flexibel qua werktijden (soms in de avond en/of in het weekend).

Wij bieden

• Een echte meewerkstage in politiek Den Haag met voldoende uitdagingen en de vrijheid om je verder te ontwikkelen;
  • Een gezellig team vol met ambitie en humor;
  • De mogelijkheid om een interessant netwerk op te bouwen en te leren van mensen uit de praktijk;
  • Een stagevergoeding van € 300,- per maand.

Geïnteresseerd?
Vind jij het leuk om ambitieuze doelen te realiseren in een uitdagende omgeving? Reageer dan uiterlijk 16 januari op deze vacature! Wanneer je nog vragen hebt kun je contact opnemen met Nelleke van Houwelingen, medewerker Opleiding & Talentmanagement, via n.vanhouwelingen@vvd.nl. Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 20 december 2018 sturen naar bovenstaand e-mailadres.

Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?
Kan ik u misschien ergens mee helpen?
Wil jij hier over mee praten?
Ja, ik doe mee