Stage
Stage online communicatie

KLIK HIER OM METEEN TE SOLLICITEREN

Stage in de Tweede Kamer bij het Online team

Ben je student? Studeer je politicologie, bestuurskunde, geschiedenis, communicatie of een andere toffe studie? Wil jij in het hart van de politiek werken samen met Mark Rutte en Klaas Dijkhoff? En ben je vanaf januari 2020 beschikbaar? Wij zoeken jou!

NIETS VOOR JOU? MAAR WEL VOOR EEN VRIEND/VRIENDIN? DEEL DAN DEZE VACATURE!

Het online team zorgt ervoor dat (honderd)duizenden mensen ons online weten te vinden. Via alle gangbare sociale mediakanalen zoals Facebook, Instagram en TikTok proberen we zo veel mogelijk mensen te bereiken en gaan we in gesprek over alle onderwerpen die voor hen en ons belangrijk zijn. Daarvoor maken we heel veel plaatjes, filmpjes en animaties om te laten zien wat wij vinden en waar we over in gesprek willen. Daar kan jij aan bijdragen!

Wat vragen wij van jou?

• Je bent student aan een voor deze stage relevante opleiding op WO.
  • Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder werkdruk werk je accuraat.
  • Dat werkplanning en -tijden kunnen wijzigen is voor jou geen probleem.
  • Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, weet je ideeën goed te verwoorden en beschikt over een vlotte pen.
  • Je vindt politiek interessant.
  • Je bent redelijk thuis in social media en het onderhouden daarvan.
  • Je bent beschikbaar vanaf januari 2020.

Wat kun jij van ons verwachten?

• Een fulltime stage in hartje Den Haag, je stageperiode duurt ongeveer 5 a 6 maanden (overleg is mogelijk).
  • Stagevergoeding.
  • Heel veel dingen om te doen en te leren.

Wat voor werk ga je doen?

Allereerst help je ons met het bedenken van allerlei plaatjes, filmpjes, verhalen en animaties over onderwerpen die wij belangrijk vinden. Je zult merken dat heel veel mensen deze dingen zien, op Facebook, Twitter, Instagram of onze website. Die mensen vinden daar ook vaak wat van. Soms maken ze een grap, soms hebben ze een vraag, soms zijn ze het simpelweg niet met ons eens. Het is aan jou om daarover met hun op al die kanalen het gesprek aan te gaan. Een soort politieke webcare.

Daarnaast bedenk en maak je samen het met team tv en radio commercials met Mark Rutte en Klaas Dijkhoff. Ook doe je wel eens een live sessie met bewindspersonen en werk je nauw samen met de afdeling persvoorlichting om offline en online met elkaar te koppelen.

En tot slot ben jij onze politieke oren en ogen op internet. Jij signaleert waar mensen het over hebben. Jij bent waarschijnlijk de eerste die op Twitter ziet dat er iets geks gebeurd is ergens in Nederland. En vervolgens deel je dit met de rest van het team en adviseer je ons hoe we ermee om moeten gaan.

Wat ga je allemaal meemaken?

Tijdens je stage roept Mark Rutte een keer ‘hóóóói naar je, je helpt Kamerleden met hun sociale mediakanalen en als je zelf een goed idee hebt mag je die ook helemaal zelf uitwerken. Je leert de politiek aan het Binnenhof kennen als je broekzak. Een onderzoek of opdracht vanuit je opleiding behoort bij ons tot de mogelijkheden.

Wat bieden we jou?

Een heel leerzame stage, waarbij je in het midden van politiek Den Haag werkt. Als je niet houdt van hectiek en spanning, dan zit je op de verkeerde plek…

Je doet uitvoerend werk (nieuwsselecties en webcare) en denkt na over toffe content op onze sociale kanalen. En we geven je de kans om analyses te maken van politieke gebeurtenissen, om kansen te signaleren en ook de vrijheid om deze zelf te benutten.

En je komt in een team terecht dat gewoon heel veel plezier heeft, heel veel ideeën heeft en net ietsje anders tegen de politiek aankijkt dan de mannen in pak die je iedere avond op TV ziet.

Solliciteren?

Lijkt jouw dit een gave stage? Solliciteer dan via vvd.homerun.co/stage-online-communicatie!

Voor vragen kun je ons appen: +31 623937475.

Je kunt solliciteren tot en met zondag 15 december 2019.

Heb je een vraag over deze stage?