Stage Eerste Kamer

VVD Eerste Kamerfractie zoekt stagiair(e)

De Eerste Kamerfractie van de VVD bestaat uit 12 leden. Zij zijn ingedeeld in fractiecommissies met als werkterrein de beleidsterreinen van de verschillende ministeries. Voor algemene inhoudelijke ondersteuning van de fractie  en ondersteuning bij het gebruik van sociale media zoeken wij een stagiair(e) voor 16 uur per week voor een periode van 6-9 maanden. Aanvang oktober 2022.

Taken

Als stagiair(e) bij de VVD-fractie ben je ondersteunend werkzaam, zowel organisatorisch als bij het schrijven van notities en bij het gebruik van sociale media. Je bent algemeen inzetbaar voor vragen van fractieleden en levert bouwstenen voor inbrengen en schriftelijke stukken ten behoeve van het parlementaire traject.

Onderdeel van het takenpakket is het social mediabeleid ter ondersteuning van de fractie en van de individuele kamerleden. Samen met hen maak je content om het werk van de fractie te delen met de achterban. Je maakt deel uit van een team van twee stagiaires onder leiding van de vaste fractiemedewerker.

De functie wordt uitgeoefend gedurende twee dagen per week waarvan de dinsdag in Den Haag (waar je o.a. de fractievergadering bijwoont).

Vereisten

Je bent bijna afgestudeerd in een studierichting met raakvlakken aan het openbaar bestuur, bij voorkeur rechten of bestuurskunde. Je bent (actief) VVD-lid en hebt een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen. Je bent aantoonbaar actief op sociale media en kunt de kennis daarvan inzetten voor de leden van de EK-fractie.

Wat bieden wij?

Een inspirerende werkomgeving in het hart van de democratie,  de mogelijkheid tot het opdoen van werkervaring in het parlementaire proces en de mogelijkheid om een interessant  netwerk op te bouwen.

Je ontvangt een stagevergoeding van € 250,- per maand.

Geïnteresseerd?

Sollicitaties (motivatie en CV) dienen uiterlijk  15 augustus per e-mail te worden verstuurd aan Tineke Tangel, ambtelijk secretaris van de VVD Eerste Kamerfractie (tineke.tangel@eerstekamer.nl). Gesprekken vinden eind augustus, begin september plaats.