Stage Eerste Kamer

VVD Eerste Kamerfractie zoekt stagiair(e)

De Eerste Kamerfractie van de VVD bestaat uit 12 leden. Zij zijn ingedeeld in fractiecommissies met als werkterrein de beleidsterreinen van de verschillende ministeries.

Voor algemene inhoudelijke ondersteuning van de fractie  en ondersteuning bij het gebruik van sociale media zoeken wij een stagiair(e) voor 16 uur per week voor een periode van 6-9 maanden. Aanvang 15 januari 2022.

Taken

Als stagiair(e) bij de VVD-fractie ben je ondersteunend werkzaam, zowel organisatorisch als bij het schrijven van notities en bij het gebruik van sociale media. Je bent algemeen inzetbaar voor vragen van fractieleden en levert bouwstenen voor inbrengen, schriftelijke stukken ten behoeve van het parlementaire traject en teksten ten behoeve van sociale media.

Je staat in nauw contact met onze senatoren en maakt samen met hen content voor sociale media om het werk van de fractie te delen met de achterban. Je maakt deel uit van een team van twee stagiaires onder leiding van de vaste fractiemedewerker.

De functie wordt uitgeoefend gedurende twee dagen per week waarvan de dinsdag in Den Haag (waar je o.a. de fractievergadering bijwoont).

Vereisten

Je bent (bijna) afgestudeerd in een studierichting met raakvlakken aan het openbaar bestuur (bijv. rechten, bestuurskunde, economie, geschiedenis, land- en watermanagement, politicologie).  Je bent (actief) VVD-lid en hebt een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen. Je hebt een goed begrip van sociale media en de vaardigheid om die kennis over te dragen.

Wat bieden wij?

Een inspirerende werkomgeving in het hart van de democratie,  de mogelijkheid tot het opdoen van werkervaring in het parlementaire proces en de mogelijkheid om een interessant  netwerk op te bouwen.

Geïnteresseerd?

Sollicitaties (motivatie en CV) dienen uiterlijk 31 oktober per e-mail te worden verstuurd aan Tineke Tangel, ambtelijk secretaris van de VVD Eerste Kamerfractie (tineke.tangel@eerstekamer.nl).

Meedoen met de VVD?