Stage contentmaker - Tweede Kamerfractie (Online Team)

Het VVD online team zorgt ervoor dat miljoenen mensen ons online weten te vinden. Via alle gangbare sociale media gaan we in gesprek over alle onderwerpen die voor hen en ons belangrijk zijn.

Wie zoeken we?

We zijn op zoek naar een enthousiaste stagiair die het aandurft om toffe content te maken die door duizenden mensen gezien wordt. Je houdt van snelheid en creativiteit in je werk en je leert snel. Misschien ben je wel een echt talent binnen jouw vakgebied? Dan is dit de perfecte stage!

Wat vragen wij van jou?

• Je bent bezig met een opleiding in de richting van communicatie, grafisch design en/of audiovisuele productie; Bij voorkeur op HBO of WO-niveau.
  • Je kunt vanaf september 2020 t/m maart 2021
  • Je bent goed met video- en designprogramma’s zoals bijv. After Effects, llustrator, InDesign, Premiere Pro, Photoshop. En je durft het te vragen als je toch iets niet weet;
  • Je bent fulltime beschikbaar (af en toe een terugkomdag voor je studie is geen probleem);
  • Je vindt het leuk om in het hart van de politiek te werken en hierover te leren;
  • Je bent scherp op de laatste (online) ontwikkelingen;

Wat kun je van ons verwachten?

• Een fulltime stage in hartje Den Haag;
  • Een stagevergoeding;
  • Je wordt onderdeel van het leukste team van het Binnenhof;
  • Je krijgt mooie opdrachten waarin je al je vaardigheden kwijt kunt en verder ontwikkelt.

Wat voor werk ga je doen?

Om te beginnen: je gaat ontzettend veel maken! Samen met jouw collega’s van het Online Team bedenk en ontwikkel je relevante content voor onze online kanalen. Je blijft daarbij niet hangen in wat je al kunt, maar durft ook de uitdaging aan te gaan om de nieuwste technieken uit te proberen. Je werk is heel divers: filmen, foto’s maken, werken aan animaties enzovoort. Het ene moment werk je aan een 360 graden-afbeelding, het andere moment word je gevraagd om te helpen een studio op te bouwen voor een filmpje. En je werkt soms samen met interessante mensen zoals Klaas Dijkhoff en Mark Rutte. Hierdoor kun je in korte tijd ontzettend veel doen en leren.

Online Team

Als stagiair heb je contact met mensen zowel binnen als buiten de VVD Tweede Kamerfractie. Je werkt vanuit het online team in het Tweede Kamergebouw. Dat doe je in nauwe samenwerking met andere afdelingen. Wij vinden het heel belangrijk dat een politieke partij bereikbaar is voor mensen. Dat hoort bij onze taak als volksvertegenwoordigers, maar daarnaast vinden we het ook gewoon heel leuk om te praten over politiek en over Nederland. Daarnaast speel je zelf ook een belangrijke rol in het online team. Je helpt met het bedenken van allerlei plaatjes, filmpjes, verhalen en animaties over onderwerpen die wij belangrijk vinden. Je collega’s zetten ze online. Op die manier bereiken we elke maand miljoenen mensen. Daar kan jij aan bijdragen!

Solliciteren?

Klik op deze link om te solliciteren!
Heb je nog vragen? Mail naar Hoofd Online & Digital Robert van As r.j.vas@tweedekamer.nl voor antwoorden!