Stage
Stage communicatie & campagne

De afdeling communicatie en campagne zoekt per februari 2020 een meewerkstagiair(e) voor de periode van een half jaar.

Het Algemeen Secretariaat
De VVD is een club die strijdt voor iedereen in Nederland die mee wil doen. Het Algemeen Secretariaat (partijbureau) is dé ondersteunende organisatie die werkt voor en met de leden van onze mooie club. Met trots, energie en plezier ondersteunen wij zo optimaal mogelijk de vereniging op het gebied van opleidingen, communicatie, campagnes en administratie.

Wie ben jij?

• Je bent geïnteresseerd in de politiek en je kunt je vinden in de liberale beginselen van de VVD;
  • Je bent student aan een voor deze stage relevante opleiding zoals communicatie, politicologie, geschiedenis of bestuurskunde op HBO/WO
  • Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder werkdruk werk je accuraat.
  • Dat werkplanning en -tijden kunnen wijzigen is voor jou geen probleem, soms hoort werken in het weekend er ook bij!
  • Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, weet je ideeën goed te verwoorden en beschikt over een vlotte pen.
  • Je vindt politiek interessant.

Wat ga je doen?
De stagiair Communicatie & Campagne wordt binnen het team op het Algemeen Secretariaat, onder begeleiding, verantwoordelijk voor het op touw zetten van een nieuwsbriefcampagne onder niet-VVD-leden en het bedenken en uitrollen van campagne-acties. Daarnaast is er, in overleg, ruimte voor eigen (studiegerelateerd) onderzoek. Is dat laatste niet het geval, dan is er voor de stagiair ruimte om aan te haken bij andere projecten op het gebied van permanente zichtbaarheid. Daarbij houden de stagebegeleiders altijd in de gaten dat de werkzaamheden passen bij de leerdoelen van de stagiair. Ook ondersteunt de stagiair met dagelijks terugkomende administratieve werkzaamheden.

Wat haal jij uit je stage?
Bij de VVD ga je hard werken. Niet alleen aan een beter Nederland maar ook aan jezelf. Je werkt in een jong team in een gezellige en uitdagende omgeving. Daarnaast heb je natuurlijk de kans om een heel interessant netwerk op te bouwen. Je gaat 32 uur per week aan de slag en je krijgt een stagevergoeding van €300 per maand. Er is geen reiskostenvergoeding.

Enthousiast?
Wil je bij ons aan de slag? Stuur dan jouw motivatiebrief (max 1 A4) en CV naar Noud van Bladel (n.vanbladel@vvd.nl).  De gesprekken vinden plaats begin januari. Heb je vragen? Mail die dan ook aan Noud!

Heb je een vraag over deze stage?