Stage bij Tweede Kamerlid Ulysse Ellian

Tweede Kamerlid Ulysse Ellian zoekt per direct een stagiair(e)

Stage lopen bij een Tweede Kamerlid? Dat kan! VVD–Kamerlid Ulysse Ellian – woordvoerder Justitie & Constitutie – is namelijk op zoek naar een betrokken rechtenstudent(e) om hem en zijn persoonlijk medewerker voor drie tot zes maanden (in overleg) te ondersteunen met een stage gericht op actuele juridische vraagstukken. Afhankelijk van de corona-maatregelen zal deze stage deels op afstand plaatsvinden.

De justitieportefeuille bevat natuurlijk veel wetgeving en diverse rechtsgebieden zoals het familierecht, strafrecht en bestuursrecht. Je zult voornamelijk de actualiteiten op het gebied van onder andere het strafrecht en familierecht inzichtelijk maken en vertalen naar actuele wetsbehandelingen. Ook zal je ervaring opdoen bij het schrijven van een initiatiefwetsvoorstel en meedenken over lacunes in wetgeving, zoals bijvoorbeeld ten aanzien van mediaton of de executie van civiele vonnissen. Ook antisemitisme zit in de portefeuille van Ulysse, waar je ook zult meedenken over de bestrijding daarvan.

Wij bieden:

• een uniek kijkje in de keuken in het hart van de democratie;
  • de kans een mooi netwerk op te bouwen; de kans kennis op te doen op het beleidsterrein van Justitie & Constitutie;
  • een leerzame, gezellige en flexibele werkomgeving;
  • ruimte voor stageonderzoek (maar niet verplicht);
  • een bescheiden stagevergoeding.

De stage is flexibel van opzet, de stageperiode, werkdagen, werktijden en verantwoordelijkheden worden vastgesteld in overleg.

Nadere inlichtingen over de functie kun je verkrijgen bij Kevin Franken, persoonlijk medewerker van Ulysse Ellian. Sollicitatiebrieven met (korte) persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met woensdag 14 oktober per e-mail sturen naar k.franken@tweedekamer.nl