Stage bij Tweede Kamerlid Sven Koopmans

Tweede Kamerlid Sven Koopmans zoekt per (midden)-september 2020 een stagiair(e)

Stage lopen bij een Tweede Kamerlid? Dat kan! VVD–Kamerlid Sven Koopmans -woordvoerder buitenlandse zaken- is namelijk op zoek naar een betrokken student om hem en zijn persoonlijk medewerker van midden september tot en met december te ondersteunen met een beleidsonderzoekstage. Afhankelijk van de corona-maatregelen zal deze stage (grotendeels) op afstand plaatsvinden.

Wat ga je doen?

Je taken zullen voornamelijk bestaan uit beleidsonderzoek uitvoeren. Hierbij werk je aan de verschillende onderdelen van het buitenlandse beleid van Nederland en Europa. Daarnaast hou je het nieuws in de gaten, verzamel je informatie ter voorbereiding van debatten en je krijgt waar mogelijk de kans inhoudelijk bij te dragen aan het Kamerwerk. In overleg kan je tevens de ruimte krijgen om een stageonderzoek te verrichten dat relevant is voor zowel je studie als voor onze portefeuille.

Wij bieden:

• een uniek kijkje in de keuken in het hart van de democratie;
  • de kans een mooi netwerk op te bouwen;
  • de kans kennis op te doen op het beleidsterrein van Buitenlandse Zaken;
  • een leerzame, gezellige en flexibele werkomgeving;
  • ruimte voor stageonderzoek (maar niet verplicht);
  • een bescheiden stagevergoeding.

Wij zoeken een academische student:

• met goede internationale en/of juridische kennis;
  • voor ongeveer 36 uur per week zonder 9-tot-5 mentaliteit;
  • met een proactieve houding die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken;
  • met een brede algemene en politieke interesse;
  • die de liberale beginselen van de VVD een warm hart toedraagt;
  • die een scherpe pen heeft en bovendien beschikt over organisatorisch talent en een politieke radar;
  • die breed inzetbaar en communicatief is;
  • die vanaf (midden-)september beschikbaar is.

De stage is flexibel van opzet, de stageperiode, werkdagen, werktijden en verantwoordelijkheden worden vastgesteld in overleg.

Nadere inlichtingen over de functie kun je verkrijgen bij Lavina Heesterbeek, persoonlijk medewerker van Sven Koopmans. Sollicitatiebrieven met (korte) persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met zondag 23 augustus per e-mail sturen naar  l.heesterbeek@tweedekamer.nl. De gesprekken zullen (via videoverbinding) plaatsvinden in de weken daarna.

Heb je een vraag over deze stage? App ons!