Stage
Stage bij Tweede Kamerlid Dennis Wiersma

Wil jij stage lopen bij de grootste partij van Nederland in het hart van de democratie? Ben je student, klaar om de politiek van dichtbij te ervaren en heb je zin om ontzettend veel  te leren? En ben je zo snel mogelijk beschikbaar? Wij zoeken jou!

Stageomschrijving

Dennis Wiersma heeft een brede portefeuille en houdt zich in de Tweede Kamer bezig met het hoger onderwijs en economie. Hieronder vallen onder meer het leenstelsel, innovatie en de aansluiting van het hoger onderwijs op de economie van morgen. Je zal Dennis gaan ondersteunen bij dagelijkse taken. Deze bestaan onder andere uit het uitwerken van ideeën, organiseren van activiteiten en meehelpen met het voorbereiden van debatten en overleggen. Binnen de stage is ook ruimte om, in overleg, dieper in de portefeuille te duiken en onderzoek te doen voor bijvoorbeeld jouw afstuderen.

Wat vragen we van jou

• Je bent student aan een voor deze stage relevante opleiding op  de universiteit of hogeschool.
  • Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder werkdruk werk je accuraat.
  • Je bent communicatief sterk en overtuigend. Je weet jezelf goed te verwoorden en kan heldere teksten formuleren.
  • Je bent creatief en zit boordevol ideeën om de politiek dichterbij te brengen.
  • Je volgt de actualiteiten als een ware nieuwsjunkie en handelt er proactief naar.
  • Dat werkplanning en -tijden kunnen wijzigen is voor jou geen probleem.
  • Je bent beschikbaar voor 3 á 4 dagen  per week.

Wat bieden we jou?

• De mogelijkheid om onderzoek te doen naar een onderwerp binnen onze onderwijsportefeuille.
  • Een leerzame stage in een dynamische werkomgeving waar geen dag hetzelfde is.
  • De kans om van dichtbij de politiek mee te maken en te zien hoe het er nu écht aan toe gaat.
  • Een stagevergoeding.
  • De kans om in overleg een opdracht of onderzoek te doen die aansluit op Dennis’ portefeuille.
  • Een uitlaatklep voor je creativiteit.

Ben jij enthousiast geworden en wil je solliciteren? Stuur dan uiterlijk 8 december 2019 je CV en motivatiebrief naar d.wiersma@tweedekamer.nl o.v.v. Stage Dennis Wiersma. Voor vragen kan je je richten tot Anna de Vrij via a.dvrij@tweedekamer.nl.

Heb je een vraag over deze stage?