Stage
Stage bij Kamerlid Jan Middendorp

Stage lopen bij de grootste partij van Nederland? Van achter de schermen zien hoe het er in ‘politiek Den Haag’ aan toegaat? Dat kan! Wij zoeken een hardwerkende en jonge liberaal die voor 3 maanden stage komt lopen, vanaf april 2019.

Wat ga je doen?
Jan Middendorp heeft een brede portefeuille binnen binnenlandse zaken waar o.a. digitalisering en de overheid, grensregio’s en de Wet normering topinkomens onder vallen. Jij ondersteunt hem binnen zijn portefeuille door het verrichten van voorbereidend onderzoekswerk in het kader van digitalisering van de overheid, de Wet normering topinkomens of grensoverschrijdende samenwerking. Ook krijg je gelegenheid om mee te kijken en eventueel mee te lopen. Het is maar net hoe jij je stage invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit.

Profiel
Je bent student aan een academische opleiding. Je bent een politieke junkie en je kunt je vinden in het liberale gedachtengoed. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden. Kortom: je bent enthousiast om in ons team mee te gaan werken en gaandeweg te leren over hoe de politiek werkt.

Stagevoorwaarden
Je ontvangt een stagevergoeding. De stage kent een periode van vijf dagen per week voor drie maanden.

Solliciteren
Meer informatie over de functie kun je verkrijgen bij Veerle Voermans, persoonlijk medewerker van Jan Middendorp. Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 17 februari per e-mail richten aan: Stage Tweede Kamerlid Jan Middendorp t.a.v. Veerle Voermans via secretariaat.middendorp@tweedekamer.nl

Vragen? App ons!