organisatie-image
Meer aandacht voor reservisten

In Nederland zetten duizenden mensen zich, naast hun normale baan of studie, ook in als militair. Deze reservisten zijn van groot belang voor de veiligheid van ons land. Zij voegen niet alleen mankracht toe aan onze krijgsmacht, maar ook kennis en kunde waar een tekort aan is. De VVD vindt het belangrijk dat er aandacht is voor deze onmisbare schakel in onze veiligheid. Daarom hebben we een plan geschreven om het beleid voor reservisten verder te verbeteren. Reservisten hebben bijvoorbeeld soms moeite om hun werk of studie te combineren met hun tijd als militair. De VVD stelt daarom voor dat Defensie duidelijke afspraken maakt met werkgevers, scholen en universiteiten, zodat het makkelijker wordt om reservist te zijn. Zo maken we het simpeler voor de bijna 5.000 reservisten die we al hebben en maken we het voor andere mensen aantrekkelijker om zich aan te melden als reservist. Op die manier kunnen we onze veiligheid en vrijheid nog beter beschermen!

Benieuwd naar het hele plan? Klik hier.

Heb je vragen over reservisten?