profile-avatar

Wie is Frederik Peters?

Geboortedatum: 17-4-1986
Woonplaats: Nijmegen
Sociale media: Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram.
Expertises:
✅  Werken aan tech innovaties.
✅  NEC.
✅  Vierdaagse lopen.

Frederik Peters. 1

“Technologie en innovatie laten werken voor mensen.”

“Of het nu gaat over Internet of Things of kunstmatige intelligentie, we moeten ons als samenleving veel bewuster worden van de technologische kansen en bedreigingen die op ons af komen. Dat vraagt om een sterke overheid die ruimte biedt aan de kansen die nieuwe technologie ons brengt, maar ook onze samenleving en onze liberale waarden beschermt tegen ongewenste neveneffecten.

Om die overheid sterk te maken zijn Kamerleden nodig voor wie termen als ‘algoritmes’ geen vage begrippen zijn maar een realiteit van elke dag. Volksvertegenwoordigers die met de voeten in de klei staan als het gaat om technologie en innovatie.

Mijn naam is Frederik Peters en ik ben in mijn dagelijkse leven werkzaam in een organisatie waar zo’n 200 snelgroeiende tech-bedrijven in Europa succesvol worden gemaakt. Graag zet ik mij de komende jaren als Kamerlid in om technologie en innovatie te laten werken voor mensen.”

Frederik Peters stelt zich voor:

Volg Frederik

Bekijk onze andere kandidaten.

Bekijk hier het verkiezingsprogramma.