Zuinig zijn op onze democratie.

In Nederland bepalen mensen zelf hoe en door wie het land bestuurd wordt. Dat is niet vanzelfsprekend. In heel veel landen worden mensen onderdrukt door corrupte en meedogenloze machthebbers. De democratie is dus iets om heel zuinig op te zijn.

Klantvriendelijk

We kiezen vertegenwoordigers op verschillende niveaus. Van de gemeente tot de Tweede Kamer en van de provincie tot het Europees Parlement. Wij vinden het belangrijk dat heel duidelijk is welke overheidslaag waar over gaat. Zodat mensen weten waar ze aan toe zijn en bij wie ze moeten aankloppen. In de meeste gevallen is dat de gemeente. Die staat namelijk het dichtst bij de mensen. Daarom willen wij zo veel mogelijk taken door de gemeente laten uitvoeren. Klantvriendelijkheid moet bij gemeenten dan ook voorop staan. De overheid is er voor mensen en niet andersom.

Kleiner

Een sterke overheid is belangrijk. Maar die overheid kan wel een stuk kleiner. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat mensen heel veel zelf kunnen regelen. En heel veel samen kunnen regelen. Zeker in Nederland.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over democratie.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Heb je een vraag over democratie?