Zonder veiligheid kun je niet echt vrij zijn.

We werken aan een samenleving waar iedereen zich veilig voelt en alle kansen krijgt. Waar wij op een positieve manier samenleven en dingen voor elkaar krijgen. Veiligheid is een belangrijke basis. Kunnen mijn kinderen nog wel alleen naar school fietsen, kan ik wel rustig boodschappen doen of staan er weer verveelde jongeren mij op te wachten? Kan ik mijn werk in de trein nog wel doen zonder dat ik word bedreigd of erger?

We zijn er nog niet

In Nederland hoor je over straat te kunnen zonder te worden lastiggevallen en je hoort je werk veilig te kunnen uitvoeren. Wat ons bindt zijn de Nederlandse normen en waarden. Daar gaan wij dan ook op inzetten. Mensen die denken dat bedreigen, mishandelen of schelden normaal is zitten fout. En iedereen die vindt dat het maar incidenten zijn en we soms een beetje toe moeten geven net zo goed. Toch gaan we de goede kant op. De criminaliteit is afgenomen. Maar we zijn er nog niet. We moeten zorgen dat iedereen voelt dat het veiliger is in Nederland. Zo maken we van Nederland het beste land ter wereld.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over veiligheid.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Heb je een vraag over veiligheid?