Zonder problemen op tijd aankomen.

Iedere dag reizen we naar ons werk of school, naar familie of vrienden. We nemen de auto, het openbaar vervoer, de motor of de fiets. Of we gaan gewoon lopen. Onze wegen zijn goed, onze treinen zijn veilig en overal is er ruimte voor fietsers. Maar tegelijkertijd hebben we nog steeds files, zijn treinen vertraagd of overvol en is de aansluiting op ander vervoer nog niet overal goed geregeld.

Doorrijden

Files zijn niet alleen ontzettend irritant, maar ze kosten ook nog eens heel veel geld. Natuurlijk, we leven in een druk land. Maar een groot deel van de files is echt onnodig als we meer asfalt aanleggen óf slimmer gebruikmaken van bestaande wegen. Wij willen dus geld blijven steken in onze wegen. Zo zorgen we ervoor dat je op zo veel mogelijk plaatsen in Nederland gewoon kunt doorrijden.

Reizigers centraal

Op tijd rijden, genoeg zitplaatsen en goede aansluitingen: heel normale dingen, maar we kunnen er nog lang niet iedere treinreis op rekenen. NS en ProRail moeten het daarom echt beter gaan doen. Wij willen daarom dat de NS zich alleen nog bezighoudt met het vervoeren van reizigers, en niet met allerlei randzaken daaromheen.

Vandaag beginnen

De manier waarop we reizen gaat in de toekomst door technologische ontwikkelingen veranderen. We kunnen straks ook kiezen voor de zelfrijdende auto. Dat is mooi. Maar we moeten er wel voor zorgen dat onze wegen én onze wetten klaar zijn voor de veranderingen. Wij willen daar vandaag al mee beginnen, zodat we meteen kunnen instappen als het zover is.

Heb je een vraag over het verkeer?