Oplossingen waar het milieu echt wat aan heeft.

We houden allemaal van de natuur. We genieten van onze bossen en duinen, van de vogels in de tuin en van de koeien in de wei. Tegelijkertijd willen we ruimte om te wonen, willen we geld kunnen verdienen en willen we niet in de file staan. Groen en economie zijn geen tegenstanders, maar gaan juist hand in hand.

Droge voeten

Wie het over natuur en milieu heeft, spreekt tegenwoordig vooral over het klimaat. Juist voor Nederland is het klimaat belangrijk. Ons land is gevormd door de manier waarop we al eeuwenlang omgaan met water. Onze toegang tot rivieren en zeeën heeft ons veel opgeleverd. Tegelijkertijd ligt ons land grotendeels onder de zeespiegel. En dus voeren we voortdurend een strijd om droge voeten te houden. Aan die strijd zal voorlopig geen einde komen.

Afspraken

We zien namelijk dat wereldwijd het klimaat verandert. Daardoor stijgt de zeespiegel en gaat het vaker hevig regenen. Met de gevolgen daarvan krijgen we vroeg of laat te maken. Maar wij willen geen nepoplossingen. De overheid moet ons leven niet beïnvloeden zonder dat het klimaat daarmee echt wordt geholpen. Wij zijn dus tegen maatregelen om ons minder vlees te laten eten, minder vliegvakanties te laten boeken of de auto vaker te laten staan. In plaats daarvan moeten we problemen bij de bron aanpakken. Door met zo veel mogelijk landen afspraken te maken over het verminderen van de uitstoot van CO2. Zo profiteert het klimaat het meest.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over het milieu.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Heb je een vraag over het milieu?