Nederland veilig houden.

De wereld is er de afgelopen jaren niet veiliger op geworden. En steeds meer Nederlanders maken zich daar terechte zorgen over. Het Midden-Oosten lijkt wel veranderd in één groot oorlogsgebied, waar oude en nieuwe conflicten op de meest gruwelijke manier worden uitgevochten. Na Al Qaeda is er met ISIS opnieuw een terreurorganisatie die ook Europa wil raken. Parijs, Brussel en Nice hebben ons allemaal diep geraakt.

Rusland

Tegelijk zijn ook de spanningen tussen Europa en Rusland toegenomen. Onze grote oosterbuur wil een grotere rol in de wereld en schuwt geweld niet. Dat blijkt wel uit de inlijving van de Krim door Russische speciale eenheden, de burgeroorlog in Oost-Oekraïne en de gruwelijke bombardementen in Syrië.

NAVO

De afgelopen jaren hebben we steeds geprobeerd om hier zo verstandig mogelijk mee om te gaan. Dat doen we door onze vrienden in de NAVO en de EU dicht bij ons te houden. Als onderdeel van die enorme en machtige blokken zijn we veel veiliger dan in ons eentje.

Sterk zijn

Maar wij kunnen niet alleen op onze vrienden rekenen. Zij moeten ook op ons kunnen rekenen. Daarom moeten we ook zelf sterk zijn, door onze krijgsmacht verder op orde te brengen en de komende jaren uit te breiden. Wij moeten op een waardevolle manier kunnen helpen bij onze gezamenlijke zelfverdediging. En bij missies ver van huis, zoals de strijd tegen ISIS.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Heb je een vraag? App ons!