Integratie, daar doe je zelf je best voor.

In Nederland is iedereen gelijkwaardig. Of je nu man of vrouw bent, homo of hetero, gelovig of ongelovig. En of je hier nu wel of niet geboren bent. Als je onze vrijheden en onze waarden omarmt, dan hoor je er gewoon bij. Dan word je een onderdeel van ons, van Nederland.

Nieuwkomers

Zo hebben heel veel nieuwkomers hun eigen weg en hun eigen plek in de Nederlandse samenleving gevonden. Zij grepen de kansen die Nederland biedt. Zij wilden er zélf bij horen en deden dus ook zélf hun best om te integreren. Die houding verwachten wij van alle nieuwkomers.

Taal

Integratie begint bij het leren van onze taal. Alleen zo kun je een baan vinden. Alleen zo kun je een echte plek in onze samenleving vinden. Wie geen werk maakt van zijn inburgering, laat zien dat hij er eigenlijk niet bij wil horen. Zulke mensen zijn wat ons betreft niet welkom. Wij willen niet dat grote groepen nieuwkomers in een uitkering terechtkomen en alleen maar profiteren van ons mooie land.

Paspoort

Het Nederlanderschap is iets om trots op te zijn. Het Nederlandse paspoort is de hoofdprijs. Dat krijg je dus niet zomaar. Dat moet je verdienen. Maar als je dat verdiend hebt, dan hoor je er ook helemaal bij.

Wij zijn benieuwd naar jouw mening over integratie.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Heb je een vraag over integratie?