Persoonlijk medewerker VVD-Kamerlid Thierry Aartsen

Ben je op zoek naar een afwisselende uitdagende baan in politiek Den Haag? Draag je de VVD een warm hart toe en wil je graag werken in het hart van de Nederlandse politiek? Dan is deze vacature iets voor jou!

VVD-Tweede Kamerlid Thierry Aartsen op zoek naar een persoonlijk medewerker om hem te ondersteunen met het Kamerwerk. Thierry is campagneleider voor de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten en Waterschappen. Daarnaast voert hij het woord op diverse portefeuilles zoals coronasteunpakketten, de initiatiefwet Blurring en (waarnemend) Integratie en Inburgering. Hieronder vind je meer informatie!

Functieomschrijving Persoonlijk Medewerker
Als Persoonlijk Medewerker ben je de rechterhand van jouw Tweede Kamerlid. Jij bent de spil in het web van alle activiteiten van jouw Kamerlid: van debatten tot werkbezoeken, van partijactiviteiten tot social media, van media-optredens tot het beantwoorden van vragen van mensen. Zonder jou loopt de planning in de soep. Daarom is het van belang dat je snel weet te organiseren en schakelen, dat je oog hebt voor detail en erg gestructureerd werkt. Je werkt samen met een hecht team van collega’s. Daarnaast is er ruimte om een inhoudelijke bijdrage te leveren aan het Kamerwerk. Affiniteit met de portefeuille en campagnevoeren is een pré!

Taken en verantwoordelijkheden

• Organiseren en voorbereiden van activiteiten van het Kamerlid: de agenda, debatten, vergaderingen, afspraken, behandeling van binnenkomende e-mails en telefoongesprekken;
  • Ontvangen van afspraken en rondleiden bij groepsbezoeken;
  • Onderhouden van contacten met stakeholders binnen en buiten de Tweede Kamer, waaronder belangenorganisaties en achterban;
  • Signaleren van nieuwe ontwikkelingen en actualiteiten en daar actie op ondernemen;
  • Archiveren van documenten en beheer van dossiers;
  • Onderhouden van website en social media;
  • Schrijven van teksten, actief meedenken en sparren;
  • Voorbereiden van en aanwezig zijn bij debatten, werkbezoeken en spreekbeurten;

Functie-eisen

• Je bent een politieke junkie voor de politiek in het algemeen en de VVD in het bijzonder.
  • Jij houdt ervan om alles tot in de puntjes te organiseren en je hebt oog voor detail.
  • Je volgt actief het nieuws en ziet daar politieke kansen in.
  • Je laat niets aan het toeval over en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt.
  • Bij voorkeur heb je universitair werk- en denkniveau;
  • Een klus is bij jou in goede handen: men kan erop vertrouwen dat het goed komt en je lost zelfstandig problemen op of vraagt om hulp.
  • Je bent enthousiast, open en assertief.
  • Je kunt goed tegen stress en tegen snel veranderende situaties. Je hebt geen 9-tot 5 mentaliteit;
  • Je bent dienstbaar, gaat integer om met vertrouwelijke gesprekken en bent loyaal;
  • Je hebt goede kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je weet goed om te gaan met social media en je denkt mee met creatieve ideeën hoe je jouw Kamerlid goed kunt presenteren.

Wat bieden wij jou?
Deze baan biedt je de mogelijkheid om te werken in het hart van politiek Den Haag. Je werkt binnen de VVD-fractie in een jong team met andere persoonlijk medewerkers, doet ervaring op in de politiek en bouwt een groot netwerk op in de politieke arena binnen en buiten Den Haag. Het gaat om een 36-urige werkweek. De arbeidsvoorwaarden zijn overeenkomstig zwaarte van de functie en afhankelijk van huidige werkervaring.

Geïnteresseerd? Stuur dan voor 17 augustus a.s. een korte motivatiebrief (maximaal 1 A4) plus een kort CV naar t.aartsen@tweedekamer.nl informatie over de functie kan per e-mail.