Persoonlijk medewerker VVD-Kamerlid Jacqueline van den Hil

“Werken voor de grootste partij van Nederland? Zorgen dat het kantoor van een Kamerlid op rolletjes loopt? Meedenken op het gebied van de zorg? Dat kan! Ik zoek een slimme, hardwerkende, jonge liberaal die liefst al per 1 juli aan de slag kan!”

Als Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie is Jacqueline van den Hil woordvoerder ggz, maatschappelijke opvang, arbeidsmarktbeleid, beroepen en opleidingen in de zorg. Jacqueline werkt nauw samen met een beleidsmedewerker, een voorlichter en een persoonlijk medewerker. Die laatste zet een mooie carrièrestap. Daarom is Jacqueline op zoek naar een nieuwe enthousiaste persoonlijk medewerker om haar full time te ondersteunen en het team weer compleet te maken.

Wat ga je doen?
Jouw taken zijn in eerste instantie vooral ondersteunend, administratief en organisatorisch. Omdat zonder jou de planning in de soep loopt, is het van belang dat je affiniteit hebt met regelwerk, dat je oog hebt voor detail en dat je prioriteiten weet te stellen.
Daarnaast is er absoluut ruimte om een inhoudelijke bijdrage te leveren aan het Kamerwerk. Je houdt dagelijks het politieke nieuws op de portefeuilles bij, denkt mee over mogelijke vragen, verzamelt informatie ter voorbereiding op debatten en onderhoudt contacten met belangenorganisaties en mensen in het land. Dat doe je zowel telefonisch als schriftelijk.

De functie heeft veel afwisselends te bieden. Als jouw hoofdtaken op orde zijn, is er alle ruimte voor verdere verbreding. Het is maar net hoe jij jouw functie invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit. Je krijgt de kans jezelf te ontwikkelen in een organisatie met veel jonge collega’s met passie voor politiek.

Functie-eisen

• Universitair werk- en denkniveau;
  • Goed gevoel bij het liberale gedachtegoed en de VVD-standpunten;
  • Actieve belangstelling voor politiek en het nieuws;
  • Enthousiasme met een open assertieve houding;
  • Stressbestendig, ondernemend, geen 9-tot 5 mentaliteit;
  • Communicatief, representatief en sociaal vaardig;
  • Gevoel voor politieke verhoudingen;
  • Gestructureerde, nauwkeurige en geordende werkwijze;
  • Hoge mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid;
  • Dienstbaar, integer en loyaal;
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Kennis of ervaring met het parlementaire proces is een pré.

Solliciteren
Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 11 juni per e-mail richten aan j.hendrikx@tweedekamer.nl
Heb je een vraag over de functie, mail ons dan ook met je telefoonnummer, dan bellen wij je terug.

Heb je hier een vraag over? App ons!