Persoonlijk medewerker Tweede Kamerlid Kelly Regterschot

“Werken voor de grootste partij van Nederland? Zorgen dat het kantoor van een Kamerlid op rolletjes loopt? Meedenken op het gebied van GGZ & Maatschappelijke Opvang en Ruimtelijke Ordening? Dat kan! Ik zoek een slimme, hardwerkende liberaal die zo snel mogelijk aan de slag kan!”

VVD-Kamerlid Kelly Regterschot

Als Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie is Kelly Regterschot woordvoerder GGZ & Maatschappelijke Opvang en woordvoerder op het gebeid van de Ruimtelijke Ordening. Kelly werkt nauw samen met twee beleidsmedewerkers, een voorlichter en een persoonlijk medewerker. In het team is op dit moment een vacature voor een nieuwe enthousiaste persoonlijk medewerker, die Kelly fulltime gaat ondersteunen en daarmee het team weer compleet maakt.

Werkzaamheden persoonlijk medewerker

Jouw taken zijn in eerste instantie vooral ondersteunend, administratief, organisatorisch en op het gebied van social media. Omdat zonder jou de planning in de soep loopt, is het van belang dat je affiniteit hebt met regelwerk, dat je oog hebt voor detail en dat je prioriteiten weet te stellen. Eén van je taken is het voorbereiden van werkbezoeken – voornamelijk in Limburg – en de zorg voor het goede verloop ervan.
Je houdt dagelijks het politieke nieuws op de portefeuilles bij, denkt mee over mogelijke vragen, verzamelt informatie ter voorbereiding op debatten en onderhoudt contacten met belangenorganisaties en mensen in het land. Dat doe je zowel telefonisch (bij voorkeur) als schriftelijk. Daarnaast is er op termijn ruimte een inhoudelijke bijdrage te leveren aan het Kamerwerk.

De functie heeft veel afwisselends te bieden. Als jouw hoofdtaken op orde zijn, is er alle ruimte voor verdere verbreding. Het is maar net hoe jij jouw functie invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit. Je krijgt de kans jezelf te ontwikkelen in een organisatie met veel jonge collega’s met passie voor politiek.

Profiel persoonlijk medewerker

Je hebt een HBO of academische opleiding afgerond of bent in het eindstadium van je studie. Je bent een politieke junkie en je kunt je vinden in het liberale gedachtengoed. Je ziet jezelf werken in een ondersteunende rol en vervult deze op proactieve en discrete wijze. Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en –tijden kunnen wijzigen, is voor jou geen probleem want ’s morgens ben je net zo enthousiast als ’s avonds! Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden. Ook kun je goed overweg met sociale media en het bijhouden van een website, en hebt er geen moeite mee om een deel van je werk in Limburg aanwezig te zijn, naast uiteraard de vaste kamerdagen, die je in Den Haag door brengt.

Voorwaarden

Je hebt je opleiding (bijna) volledig afgerond en kunt zo snel mogelijk beginnen.

Solliciteren

Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 6 december per e-mail richten aan k.regterschot@tweedekamer.nl.
Heb je een vraag over de functie, mail ons dan ook met je telefoonnummer, dan bellen wij je terug.

Heb je een vraag over deze vacature?