Persoonlijk Medewerker Tweede Kamerlid Jan Middendorp

Werken voor de grootste partij van Nederland? Als rechterhand bijdragen aan het werk dat een Kamerlid dagelijks doet? Politiek uit de Tweede Kamer, op werkbezoeken en sociale media in de praktijk brengen? Wij zoeken een hardwerkende, slimme liberaal die vanaf april aan de slag kan als persoonlijk medewerker van VVD-Kamerlid Jan Middendorp.

Jan Middendorp is Tweede Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Hij heeft een brede portefeuille op het gebied van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties; van digitalisering en overheid, (e)identiteit en democratie online tot grensregio’s, rijksdienst en rijksvastgoed (zie www.janmiddendorp.nl; en op Facebook @JanmiddendorpVVD).

Wat ga je doen?

Je wordt de spin in het web van een team met een beleidsmedewerker, een voorlichter én een persoonlijk medewerker. Je beheert de agenda en afspraken, werkt mee aan de voorbereiding van politieke debatten, werkbezoeken en de uitingen op social media daarover. De functie is afwisselend en biedt enorme mogelijkheden om je te ontwikkelen in een omgeving met veel jonge collega’s. Wat je erin stopt, haal je er ook uit.

Profiel

Je hebt een academisch werk- en denkniveau, bent een politieke junkie met organisatietalent die dingen gedaan krijgt. Je kunt zelfstandig werken, hebt een mening en veel energie. Je stelt de juiste prioriteiten en ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat de planning kan wijzigen, is voor jou geen probleem. ‘s Morgens ben je net zo enthousiast als ’s avonds!

Kortom je bent/hebt een:

• Gestructureerde en nauwkeurige werkwijze
  • Hoge mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
  • Goed gevoel bij het liberale gedachtegoed en VVD-standpunten
  • Communicatief, representatief en sociaal vaardig
  • Proactief, stressbestendig en ondernemend
  • Humor en relativeringsvermogen
  • Integer en loyaal
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal, in woord en geschrift
  • Belangstelling voor social media en het maatschappelijk debat off- en online

Aanbod

Geboden wordt een uitdagende fulltime functie in het hart van onze parlementaire democratie. Naast een unieke werkomgeving bieden we een passend arbeidsvoorwaardenpakket overeenkomstig zwaarte van de functie en werkervaring. Beloning vindt plaats volgens salarissysteem geënt op dat van de rijksambtenaren (BBRA-schalen).

Solliciteren

Je sollicitatie (motivatie en CV) kan je tot uiterlijk 27 februari a.s. richten aan secretariaat.middendorp@tweedekamer.nl. Voor meer informatie kan je ook mailen naar Veerle Voermans op dat e-mailadres, graag met vermelding van je telefoonnummer.

Heb je een vraag over deze vacature?