Persoonlijk Medewerker Tweede Kamerlid Bente Becker

“Werken voor de grootste partij van Nederland? Zorgen dat het kantoor van een Kamerlid op rolletjes loopt? Meedenken op het gebied van Asiel & Migratie en Inburgering & Integratie? Dat kan! Ik zoek een slimme, hardwerkende liberaal die het liefst zo snel mogelijk aan de slag kan!”
VVD-Kamerlid Bente Becker.

Als Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie is Bente Becker woordvoerder Asiel & Migratie en Inburgering & Integratie. Bente werkt nauw samen met twee beleidsmedewerkers, een voorlichter en een persoonlijk medewerker. Die laatste zet in het nieuwe jaar een mooie carrière stap. Daarom is Bente op zoek naar een nieuwe enthousiaste persoonlijk medewerker om haar fulltime te ondersteunen en het team weer compleet te maken.

Werkzaamheden persoonlijk medewerker

Jouw taken zijn in eerste instantie vooral ondersteunend, administratief en organisatorisch. Omdat zonder jou de planning in de soep loopt, is het van belang dat je affiniteit hebt met regelwerk, dat je oog hebt voor detail en dat je prioriteiten weet te stellen.
Daarnaast is er absoluut ruimte om een inhoudelijke bijdrage te leveren aan het Kamerwerk. Je houdt dagelijks het politieke nieuws op de portefeuilles bij, denkt mee over mogelijke vragen, verzamelt informatie ter voorbereiding op debatten en onderhoudt contacten met belangenorganisaties en mensen in het land. Dat doe je zowel telefonisch als schriftelijk.

De functie heeft veel afwisselends te bieden. Als jouw hoofdtaken op orde zijn, is er alle ruimte voor verdere verbreding. Het is maar net hoe jij jouw functie invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit. Je krijgt de kans jezelf te ontwikkelen in een organisatie met veel jonge collega’s met passie voor politiek.

Profiel persoonlijk medewerker

Je hebt een HBO of academische opleiding afgerond. Je bent een politieke junkie en je kunt je vinden in het liberale gedachtengoed. Je ziet jezelf werken in een ondersteunende rol en vervult deze op proactieve en discrete wijze. Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat. Dat werkplanning en –tijden kunnen wijzigen, is voor jou geen probleem, want ’s morgens ben je net zo enthousiast als ’s avonds! Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, schrijft foutloos Nederlands en weet je ideeën goed te verwoorden. Ook kun je goed overweg met sociale media en het bijhouden van een website.

Je hebt je opleiding volledig afgerond en kunt zo snel mogelijk beginnen.

Solliciteren

Sollicitatiebrieven met persoonlijke motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 4 december per e-mail richten aan b.becker@tweedekamer.nl.
Heb je een vraag over de functie, mail ons dan ook met je telefoonnummer, dan bellen wij je terug.

Heb je een vraag over deze vacature?