Persoonlijk Medewerker Tweede Kamerlid Albert van den Bosch

*Let op: sollicitatiedatum verstreken*

Een politiek debat tot in de puntjes voorbereiden? Zorgen dat het kantoor van een Kamerlid soepel loopt? Bespreken waarom het zo erg is dat PSV nu al uit de beker ligt, maar een moment later meedenken over de toekomst van de lokale democratie? Dat kan! Ik zoek een slimme, hardwerkende medewerker die per 1 maart aan de slag kan!
VVD-Kamerlid Albert van den Bosch

Als Kamerlid voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie is Albert van den Bosch woordvoerder lokale democratie en reservisten/veteranen. Inhoudelijk gaat het dus voornamelijk over hoe we de lokale democratie inrichten. Wat is de rol van de burgemeester en de gemeenteraad? Wat is de toekomst van het gemeentefonds, lokale belastingen en gemeentelijke herindelingen? Hoe gaan we om met bestuurlijke verhoudingen, integriteit en wachtgeld? Vragen die jij kan helpen te beantwoorden, waardoor jouw inspanning binnen ons team waardevol gaat zijn voor een goedwerkende democratie van de toekomst. Albert werkt nauw samen met een beleidsmedewerker, een voorlichter én een persoonlijk medewerker. Albert is op zoek naar een enthousiaste rechterhand om hem fulltime te ondersteunen om het team weer compleet te maken.

Wat ga je doen?

Jij bent de bureaumanager. Dat is veelzijdiger dan dat het klinkt, je bent betrokken bij alles wat er in de eerste plaats in het kantoor gebeurt en later in de politieke arena. Omdat zonder jou de planning in de soep loopt, is het van belang dat je affiniteit hebt met regelwerk, dat je oog hebt voor detail en dat je prioriteiten weet te stellen.
Daarnaast is er ruimte om een inhoudelijke bijdrage te leveren aan het Kamerwerk; schrijfvaardig zijn is dan van groot belang. Je schrijft notities over politieke onderwerpen en spreekteksten voor in de Tweede Kamer. Daarnaast houd je voldoende scherp wat prioriteit heeft en werk je aan verschillende projecten mee, zoals een initiatiefwetsontwerp. Agendavoering is ook een belangrijk deel van het werk. Albert ontvangt veel gasten die actief zijn in het lokale openbare bestuur; je zult aan dit soort gesprekken deelnemen en aan de slag gaan met wat het gesprek opgeleverd heeft. De communicatie rond afspraken en op social media worden jouw pakkie an. Je hebt erg veel vrijheid om dit vorm te geven. Elke dag is anders. Als jouw hoofdtaken op orde zijn, is er alle ruimte voor verdere verbreding. Het is maar net hoe jij jouw functie invult. Immers, wat je erin stopt, haal je er ook uit. Je krijgt de kans jezelf te ontwikkelen in een organisatie met veel jonge collega’s met passie voor politiek.

Profiel

Je bent een warme en extraverte persoonlijkheid met een afgeronde HBO- of academische opleiding. Je bent initiatiefrijk, zelfstandig opererend en hebt organisatorisch talent. Er mag ook gelachen worden en discussies voeren op het scherpst van de snede wordt gewaardeerd, maar daarbij een vermogen tot relativeren.
Je bent een politieke junkie en je hebt een goed gevoel bij het gedachtegoed van de VVD. Je ziet jezelf werken in een ondersteunende rol, maar vervult deze op een zelfstandige en discrete wijze. Ook onder tijdsdruk werk je accuraat en je vindt het lekker dat elke dag weer anders kan zijn. Dat betekent dat een wisselende werkplanning voor jou niet uitmaakt, ’s avonds beleef je net zoveel plezier aan het politieke werk als ‘s ochtends! Je communicatieve vaardigheden zijn goed, hebt op basis van wat je leest of meemaakt nieuwe ideeën en kunt deze overtuigend opschrijven en overbrengen. Ook ben je creatief in de communicatie over bijvoorbeeld afgelegde werkbezoeken.

Solliciteren

Bij voorkeur wil ik met je beginnen op 1 maart aanstaande, anders is in overleg ook mogelijk. Graag hoor ik iets van je als geïnteresseerd bent. Een motivatiebrief (1 tot 1,5 pagina) en CV kunnen tot uiterlijk 14 februari opgestuurd worden naar r.dheijer@tweedekamer.nl

Heb je een vraag over deze vacature?