Persoonlijk medewerker Dennis Wiersma

Per 11 maart zijn we op zoek naar een persoonlijk medewerker voor VVD-Tweede Kamerlid Dennis Wiersma.

Heb je interesse in de landelijke politiek? Lijkt het je leuk om een Kamerlid bij al zijn werkzaamheden te ondersteunen? Heb jij het idee dat je dé onmisbare schakel voor Dennis kunt zijn? En heb je hem daarom nu meteen even gegoogeld? Lees dan maar verder!

Functieomschrijving:

Dennis zit sinds 2017 in de Tweede Kamer, met een brede portefeuille op het gebied van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Hij wil het liefst dat je zo snel mogelijk beschikbaar bent en verwacht dat je alle taken die je als PM’er moet doen, ontzettend snel onder de knie krijgt. Maar er is meer!

Geef je jouw organisatorisch talent minstens een 9? Heb je fantastische social media skills? Ben je enthousiast, vrolijk en vind je het leuk om heel veel nieuwe mensen te ontmoeten? Is politiek strategisch denken jouw hobby, volg je als ware nieuwsjunkie de actualiteit op de voet, draai je je hand er niet voor om grote groepen te woord te staan en rond te leiden door de Tweede Kamer, en vind je 5 uur ook echt te vroeg om al thuis te zijn? Als je op al deze vragen met ‘ja’ hebt geantwoord, dan zou ik als ik jou was heel snel reageren!

Wat er allemaal op je af komt en voor jou belangrijke skills zijn: :

• Agendabeheer en organiseren van activiteiten;
  • Toezicht houden op deadlines;
  • Actief bijdragen aan en onderhouden van website en social media;
  • Bedenken van nieuwe manieren om de politiek dichtbij te brengen (en kan je zelfs nog een beetje monteren, dat is helemaal top!)
  • Behandeling van alle binnenkomende e-mails en telefoongesprekken;
  • Ontvangen van gasten en organiseren/rondleiden van groepsbezoeken;
  • Voorbereiden van en aanwezig zijn bij debatten, werkbezoeken en spreekbeurten;
  • Onderhouden van contacten met stakeholders binnen en buiten de Tweede Kamer, waaronder de griffie, belangenorganisaties, achterban en de VVD-partijorganisatie;
  • Signaleren van nieuwe ontwikkelingen en actualiteiten (in de media) en daar actie op ondernemen;
  • Meeschrijven aan (spreek)teksten, notities en opiniestukken, opstellen van Kamervragen en het actief inhoudelijk meedenken en sparren;
  • Archiveren van documenten en beheer van dossiers.

Functie-eisen:

De minimumeisen zijn heel eenvoudig. Dennis zoekt voor deze startersfunctie iemand die over WO werk- en denkniveau beschikt, een politieke antenne heeft en niet bang is om hard te werken. Die liever met Dennis meegaat op werkbezoek dan weer een avondje thuis op de bank zit. En die deze baan als een fantastische uitdaging ziet om veel werkervaring op te doen om over een paar jaar een mooie vervolgstap te maken. Hieronder nog even op een rijtje gezet:

• Duizendpoot met hoge mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid;
  • Gestructureerde en nauwkeurige werkwijze;
  • Goed gevoel bij het liberale gedachtegoed en VVD-standpunten;
  • Stressbestendig, ondernemend, geen 9-tot-5 mentaliteit;
  • Humor en relativeringsvermogen;
  • Dienstbaar, integer en loyaal;
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse taal, in woord en geschrift.

Aanbod:
Geboden wordt een uitdagende fulltime functie in het hart van onze parlementaire democratie. Naast een unieke werkomgeving bieden we een passend arbeidsvoorwaardenpakket. Beloning vindt plaats volgens een eigen salarissysteem dat is geënt op dat van de rijksambtenaren (BBRA-schalen). Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.

Je sollicitatie ontvangen we graag voor 22 februari 12.00 en kan je richten aan Dennis Wiersma op d.wiersma@tweedekamer.nl. De sollicitatiegesprekken zullen bij voorkeur plaatsvinden tussen 26 februari en 6 maart.
Voor nadere informatie over de functie kan je terecht bij Svenja Peters via s.peters@tweedekamer.nl.

Vragen over deze vacature?