Ondernemers

Waarom zijn ondernemers zo belangrijk?

Ondernemers zorgen voor leven in de brouwerij. Zij vormen het kloppend hart van een stad, een dorp of een buurt. Zonder de meer dan 1 miljoen midden- en kleinbedrijven komt onze samenleving tot stilstand. Niet alleen verdienen zij voor meer dan 4 miljoen gezinnen een boterham. Zij sponsoren vaak de lokale voetbalclub of het bloemencorso. Zij bieden uitdagende stages aan mbo-studenten en laten ook die jongen met arbeidsbeperking lekker meedraaien in hun bedrijf.

Wat doet de VVD voor ondernemers?

Ondernemers zijn liberaal in denken en doen. Zij zijn doeners, mensen die met de poten in de klei staan en de handen uit de mouwen steken. Van de frietboer in een oude volkswijk tot een advocaat die voor zichzelf begint in een mooi statig pand: ze horen thuis in onze liberale volkspartij. De VVD komt dus op voor deze zelfstandig ondernemers.

Wij willen dat het veel aantrekkelijker wordt om mensen in dienst te nemen. Want wanneer een medewerker nu ziek wordt of niet meer goed functioneert, is de ondernemer de pineut. Die wordt opgezadeld met papierwerk en hoge kosten. Dat wil de VVD anders. Het moet voor ondernemers ook makkelijker worden om meerdere producten in hun zaak te verkopen. Zoals boeken in een koffietent of een glaasje champagne in een trouwzaak. De overheid moet ze helpen in plaats van in de weg zitten! Dit zijn slechts twee voorbeelden van de manier waarop de VVD blijft knokken voor ondernemers in het mkb.

Contact met Thierry Aartsen

Is er dus iets waar jij als ondernemer tegenaan loopt? Wil je een keer met me in gesprek? Stuur een mailtje naar t.aartsen@tweedekamer.nl en dan nemen we contact met je op!

Heb je een vraag? App ons!