Ondernemers.

Het jaar 2020 was een bizar jaar. Het coronavirus hield ons in de greep. Ondernemers vroegen én vragen zich af hoe het nu verder moet. Maar er is ook een enorme veerkracht. Van ondernemers die uit nood gingen thuisbezorgen, mondkapjes maakten en personeel inzetten in de zorg. Wij zijn ontzettend trots op die ondernemers.

Nederland heeft ondernemers nodig. Daarom moeten we ze zo goed mogelijk ondersteunen. Dat doen we nu met de steunpakketten, maar ook door alvast te kijken naar ondernemen in de toekomst. Want die komt er. We willen bijvoorbeeld mkb’ers meer ruimte en mogelijkheden geven om te ondernemen, met bijvoorbeeld een middenstandskorting. We willen een gelijk speelveld tussen het mkb en grote (tech)bedrijven. Ook voor zzp’ers willen we meer zekerheid dan ze nu hebben.

Koop lokaal

En ook kun je zelf wat doen. Koop bijvoorbeeld je boodschappen, cadeautjes en boeken eens bij je lokale ondernemer. Of haal af bij je favoriete restaurant. Samen gaan we voor ondernemers aan de slag.

Waarom zijn ondernemers zo belangrijk?

Ondernemers zorgen voor leven in de brouwerij. Zij vormen het kloppend hart van een stad, een dorp of een buurt. Zonder de meer dan 1 miljoen midden- en kleinbedrijven komt onze samenleving tot stilstand. Niet alleen verdienen zij voor meer dan 4 miljoen gezinnen een boterham. Zij sponsoren vaak de lokale voetbalclub of het bloemencorso. Zij bieden uitdagende stages aan mbo-studenten en laten ook die jongen met arbeidsbeperking gewoon meedraaien in hun bedrijf.

Wat doet de VVD voor ondernemers?

Ondernemers zijn liberaal in denken en doen. Zij zijn doeners, mensen die met de poten in de klei staan en de handen uit de mouwen steken. Van de frietboer in een oude volkswijk tot een advocaat die voor zichzelf begint in een mooi statig pand: ze horen thuis in onze liberale volkspartij. De VVD komt dus op voor deze zelfstandig ondernemers. Lees in ons verkiezingsprogramma wat wij voor ondernemers willen doen.

Contact met Thierry Aartsen

Is er iets waar jij als ondernemer tegenaan loopt? Wil je een keer met een Kamerlid in gesprek? Stuur een mailtje naar t.aartsen@tweedekamer.nl en dan neemt hij contact met je op!

Heb je een vraag? App ons!