Vacature

Office Medewerker Europees Parlement

Werken in het hart van de Europese democratie
De VVD-delegatie in het Europees Parlement zoekt een Office Medewerker. Een baan midden in het hart van de Europese politiek, in Brussel. Geen dag is hetzelfde en elke dag werk je met ons samen om Europa en Nederland nog vrijer, veiliger en welvarender te maken.

Waar mag ik me mee bezig houden?
Je bent de rechterhand van een Europarlementariër. Je werkt in een hecht team en ondersteunt de parlementariër bij de secretariële werkzaamheden. Deze variëren van agendabeheer, het voorbereiden van afspraken, vergaderingen en werkbezoeken, tot aan het ontvangen en rondleiden van bezoekers(groepen). Je bent diegene die zorgt voor het reilen en zeilen van het kantoor. Daarnaast vind je het leuk om ook inhoudelijk het werk van alle Europarlementariërs te volgen en waar mogelijk werkzaamheden op relevante dossiers voor hen te verrichten. Je beseft dat het contact met de Nederlandse kiezer van cruciaal belang is.

Waar moet ik aan voldoen?
Je hebt interesse in politiek en je voelt je thuis bij de standpunten van de VVD. Je volgt het nieuws in politiek Den Haag en Brussel uit jezelf al op de voet. Je bent gestructureerd, proactief, kritisch en je denkt in oplossingen.

Je hebt minimaal een HBO diploma, spreekt Nederlands en beheerst ook de Engelse taal goed en Frans is een pré. Het plannen en organiseren is je tweede natuur. Je begrijpt dat werktijden in een dynamische omgeving als het Europees Parlement voortdurend veranderen en dat vind je eigenlijk ook wel leuk.

Wat bieden wij jou?
Wij bieden een dynamisch baan waarin je kunt meedenken over de toekomst van Europa, van Nederland. Daarnaast kun je rekenen op veel afwisseling en verantwoordelijkheden, een platte organisatie en leuke collega’s. We bieden een competitief salaris en goede arbeidsvoorwaarden. De aanstelling is fulltime. De standplaats is Brussel, maar je zult soms ook meegaan op werkbezoeken in Nederland.

Waar kan ik solliciteren?
Ben je enthousiast, stuur dan je motivatiebrief en C.V. naar johanna.stalenhoef@ep.europa.eu onder vermelding van “Sollicitatie Office Medewerker + jouw naam”. Ook voor vragen kun je hier terecht.

Is dit jouw baan? Wil jij ons VVD-team in Europa komen versterken? Reageer dan voor woensdag 28 december 2021! De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 3 januari 2022, afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het coronavirus, zal dit mogelijk digitaal zijn.

Kan ik u misschien ergens mee helpen?