nieuws-image
30 januari 2017
Zonder angst hand in hand kunnen lopen. Heel normaal.

Gewoon kunnen zijn wie je bent. In Nederland vinden we dat al heel lang heel normaal. Of je nu man bent of vrouw, wit of zwart, hetero of homo. In ons land ben je vrij en word je gelijk behandeld.

Lange tijd was daar geen twijfel over. Trots gaven we de wereld het goede voorbeeld, door als allereerste land het homohuwelijk in te voeren. Nederland maakte duidelijk dat je mag houden van wie je wilt. Dat je die liefde mag laten zien. En dat dat heel normaal is.

Maar langzaam maar zeker is er twijfel in onze samenleving geslopen. Nog steeds vinden verreweg de meeste Nederlanders het normaal als je homo bent. Dat is gelukkig niet veranderd. Maar toch durven homo’s niet meer overal hand in hand over straat te lopen. Omdat ze te vaak scheldpartijen, bedreigingen en zelfs geweld hebben meegemaakt.

Dat is niet normaal. In Nederland moet je zonder angst jezelf kunnen zijn. Zonder angst kunnen laten zien van wie je houdt. Zonder angst samen over straat kunnen lopen. Laten we dat met z’n allen heel duidelijk blijven maken.

Deze en andere posters zijn hier te downloaden.

Laat ons jouw mening weten.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?