nieuws-image
14 januari 2020
Verbod op knal- en pijlvuurwerk

De afgelopen tijd is er weer veel discussie over de viering van oud en nieuw. De Tweede Kamerfractie heeft besloten dat we gaan werken aan een verbod op knal- en pijlvuurwerk. Dit is natuurlijk frustrerend, want we verbieden niet graag dingen. Maar om onze agenten en hulpverleners te kunnen beschermen tijdens hun werk, moeten we maatregelen nemen. Veel mensen willen op een normale manier genieten van de jaarwisseling en daar wat siervuurwerk bij afsteken. Dat gaan we niet verbieden. We hebben niet de illusie dat de komende jaarwisseling nu direct zonder problemen zal verlopen. Maar één ding staat vast: het komende jaar moeten hufters en tuig nog harder worden aangepakt. We zullen hierbij dan ook vierkant achter onze agenten staan.

Bekijk hieronder de uitleg van Klaas Dijkhoff:

Compensatie ondernemers

Update 18 februari: Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft het plan gesteund om kleine vuurwerkondernemers te compenseren, omdat zij komende jaarwisseling hun knalvuurwerk en vuurpijlen niet meer mogen verkopen. Zij mogen niet de dupe worden van het vuurwerkverbod.

Heb je een vraag? App ons!