nieuws-image
30 januari 2017
Thuis leren dat je de politie moet respecteren. Heel normaal.

Respectvol met elkaar omgaan. Het zou heel normaal moeten zijn. Al helemaal als het gaat om mensen die zich voor jou inzetten. Leraren bijvoorbeeld, die onze kinderen voorbereiden op hun toekomst. En politieagenten, die het voor ons allemaal veilig houden op straat.

In Nederland gaat het meestal goed. We respecteren de keuzes en de mening van een ander. Als we het er niet mee eens zijn, zeggen we dat op een normale toon. En onze leraren en agenten behandelen we op de fatsoenlijke manier die zij verdienen.

Maar steeds vaker ontbreekt het respect volledig. Mensen luisteren niet naar elkaar, maar schelden elkaar uit. Leraren worden gepest en agenten lastiggevallen. Te veel jongeren leren thuis niet meer dat je andere mensen netjes behandelt. Dat je de agent en de leraar gewoon respecteert. Ze leren het niet en ze bedenken het zelf blijkbaar ook niet. Hier ligt ook een belangrijke taak voor ouders en omgeving van deze jongeren.

Dat is niet normaal. In Nederland gedragen we ons fatsoenlijk en tonen we respect voor elkaar. Zo kan iedereen zich thuis blijven voelen in ons mooie land. Laten we dat met z’n allen heel duidelijk blijven maken.

Thuis leren dat je de politie moet respecteren. Heel normaal.

Deze en andere posters zijn hier te downloaden.

Laat ons jouw mening weten.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?