nieuws-image
7 februari 2017
Investeren in waardevolle ouderenzorg

Respectvolle en goede ouderenzorg moet normaal zijn in Nederland. In veel verpleeghuizen wordt goede zorg gegeven. Toegewijd en deskundig personeel zet zich iedere dag in voor de verzorging van hun bewoners. Waar tijd en ruimte is voor goede zorg, een wandeling in het park of het luisteren naar muziek. Helaas zijn er ook plekken waar het niet goed gaat. Waar onvoldoende tijd en aandacht is voor ouderen, waardoor ouderen er niet op kunnen vertrouwen dat zij de juiste zorg en aandacht krijgen. Of waar ouderen er niet eens op kunnen rekenen dat zij tijdig naar de WC kunnen. Dat is niet normaal.

Allerbeste verpleeghuizen worden de norm

Wij willen de kwaliteit in de ouderenzorg blijven verbeteren. Daarom willen wij investeren in de ouderenzorg. De allerbeste verpleeghuizen moeten de norm worden in Nederland en als voorbeeld gaan dienen voor de rest. Verpleeghuizen met onvoldoende kwaliteit kunnen in aanmerking komen voor extra geld om de kwaliteit te verbeteren. Maar wel onder één voorwaarde: het bestuur moet opstappen. Want het is niet normaal dat er verpleeghuizen zijn die ondermaats presteren, terwijl andere verpleeghuizen betere zorg met hetzelfde budget kunnen bieden.

Ouderen hebben recht op liefdevolle zorg en mogen nooit de dupe worden van wanbestuur. Daarom doen we een beroep op het bestuur van slecht-presterende verpleeghuizen: pak de extra middelen aan en stap op. Zodat wij de ouderenzorg stap voor stap verder kunnen verbeteren.

Download hier het manifest over ouderenzorg.

Laat ons jouw mening weten.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

De allerbeste zorg.
Onze ouderen verdienen de allerbeste zorg.
Mantelzorg
Mantelzorgers zijn ontzettend waardevol.
Mogelijkheden bieden kansen, maar ook vragen.
Medisch-ethisch
Participatiesamenleving
Het had ook gewoon "Nederland" kunnen heten.
toon meer standpunten >
Wij willen dat alle veteranen de weg naar goede zorg vinden.
Veteranen
Toegang tot de beste zorg.
Zorgverzekering
toon meer nieuws >
Help ons Nederland te verbeteren.
In gesprek met onze Kamerleden? Kom langs in de Tweede Kamer.
meld je aan
Meedoen met de VVD?