25 september 2017
Het VVD-Hoofdbestuur draagt Christianne van der Wal voor als voorzitter

Het Hoofdbestuur van de VVD draagt Christianne van der Wal voor aan de leden als nieuwe partijvoorzitter.

Volgens het bestuur is Christianne na een uitvoerige sollicitatieprocedure naar voren gekomen als de kandidaat die het allerbeste in staat is om met haar enthousiasme en haar ervaring de partij een nieuwe fase in te leiden.

De komende jaren is het voor de partij hoognodig om, nu de structuurwijziging afgerond is, een voorzitter te vinden die met nieuwe energie de partij in beweging brengt. Ook om te zorgen voor nieuwe ideeƫnvorming, meer debat en veel actieve leden. Christianne is hiervoor de ideale kandidaat. Afkomstig uit de regio, lokaal actief en ze heeft de afgelopen periode bij de Haya van Somerenstichting bewezen van aanpakken te weten.

Waarnemend partijvoorzitter Eric Wetzels:”Tijdens de gesprekken bleek Christianne de kandidaat die met het allerbeste verhaal kwam over hoe de ambities van de partij waar te maken. Ze kwam niet met plannen voor nieuwe regels maar voor meer lucht en ruimte voor de lokale netwerken in de dorpen en steden die het hart van de VVD vormen, zodat zij met nieuwe energie en plezier weer actief zijn voor de VVD. Ik heb zelf de afgelopen maanden gemerkt dat deze onbetaalde functie flink wat tijd kost. Christianne is de kandidaat die de duidelijkste visie heeft hoe ze deze functie kan combineren met haar werk als wethouder in Harderwijk. Ik heb het volste vertrouwen dat Christianne met haar ervaring en enthousiasme de juiste persoon is om deze taak nu te gaan vervullen.

De komende weken kunnen netwerken in de partij tegenkandidaten stellen. Daarna zullen de leden van de VVD na een korte campagneperiode de nieuwe voorzitter kiezen via een ledenraadpleging.

page-overview
Standpunten.
page-overview
Onze mensen in de Tweede Kamer
actie-overview
Blijf op de hoogte
Schrijf je gratis in voor de nieuwsbrief of neem een abonnement op het ledenblad van de VVD.
DOE MEE
Meedoen met de VVD?